Här har jag lite slarvigt satt en skiva framför en dörr på insidan. Nu skulle jag vilja ta bort dörren från utsidan och sätta panel. Osäker på hur jag skall göra med ångspärr, isolering och allt vad det är. Skivan sitter indragen ca 10 cm relativt resten av väggen så det är en rätt stor glipa. Några tips? Säg till om det var otydligt förklarat :)

• En hand håller en dörr, färgglada ljusreflektioner och skuggor på en brun yta utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta kan ni :)

Totte_S
Lite svårt eftersom vi inte ser riktigt allt.
Du bör nog ta bort den gamla karmen, det blir enklare och bättre att lappa ihop då.
Grundprincipen är att plast sitter närmast den varma sidan=insidan. Du kan köpa bra, men dyr, grön speciell tejp som du tejpar med. Om möjligt så tejpar du mot befintlig plast. Sedan dit med isolering, utanpå den vindtät duk sedan lite virke så att du får en luftspalt mellan fasad och vindtät. att fästa

Totte_S Totte_S skrev:
Lite svårt eftersom vi inte ser riktigt allt.
Du bör nog ta bort den gamla karmen, det blir enklare och bättre att lappa ihop då.
Grundprincipen är att plast sitter närmast den varma sidan=insidan. Du kan köpa bra, men dyr, grön speciell tejp som du tejpar med. Om möjligt så tejpar du mot befintlig plast. Sedan dit med isolering, utanpå den vindtät duk sedan lite virke så att du får en luftspalt mellan fasad och vindtät. att fästa
Hmm, det var detta jag helst ville undvika :) Har så lite tid för fixande och vill inte bli stående med ett hål i huset om något krånglar. Men det är väl lika bra att göra rätt antar jag. Tack för hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.