Tjena,

Det här går jag lite igång på, gillar inte alla deras prylar men vissa. http://www.artisan.ba/en/products#collection

Specifikt vill jag att expertpanelen ger sina funderingar kring de "sargfria" borden, se exempelbild nedan. Skivan ser inte direkt tjock ut, 30 kanske?. Hur håller den sig i våg? På ett vanligt bord hjälper det väl iaf litegrann att man skruvar toppen i sargen. Tycker det borde bågna med tiden men det kanske det inte gör?

Ett minimalistiskt "sargfritt" träbord med tunn skiva och fyra raka ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte varit inne på sidan och är inte expert men man skulle väl kunna göra 'dolda' stag på undersidan. Typ fräsa in ett antal 1cm tjocka stål?

Tror jag såg deras monter på möbelmässan. Fantastiskt fina möbler och snygg design.
Nu tror jag att just detta bord har en självbärande topp.
Om vi spånar lite skulle kanske infrästa dragstänger lite off center mot undersidan kunna vara en tänkbar lösning.

Stålvinkelprofiler 15x15 mm infällda längs med på undersidan kanske?

Infällda stålbitar tvärs längdriktningen har jag nog sett nångång ja. Fast precis som Björn skrev tror jag dessa bord är självbärande. Jaja, jag kommer nog köra på nåt liknande i ett skarpt bygge, lägger upp en 3D här när det närmar sig så får ni feedbacka.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Tycker personligen detta bordet är ännu läckrare. 40mm tjock skiva så jag tror att det är helt självbärande, dock finns det ända upp till 265cm längd, verkar otroligt att de skulle få det att inte svacka med bara 4 ben.

Modern träbord med tjock skiva och svängda ben, ackompanjerat av en matchande stol.
Skapa konto

Väldigt läckert med de mjuka övergångarna mellan benen och skivan!
Detaljbilder på bord med 40mm tjock skiva och mjuka övergångar mellan ben och skiva.
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
vectrex skrev:
Tycker personligen detta bordet är ännu läckrare. 40mm tjock skiva så jag tror att det är helt självbärande, dock finns det ända upp till 265cm längd, verkar otroligt att de skulle få det att inte svacka med bara 4 ben.
Jag är beredd att hålla med angående läckerheten, tog mest första bästa sargfria jag hittade på deras sida för att illustrera.

Anar att det är en 6-axlig CNC inblandad i vissa av deras produkter:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.