KnockOnWood skrev:
Nu är du väl blåögd i överkant?
Likaväl som att hustillverkaren vill minimera sina kostnader för att åtgärda "byggfel",
vill ju försäkringsbolaget minimera sina kostnader för utbetalning för att åtgärda samma byggfel.

Och Gar-Bo har väl inte gjort sig kända för att vara generösa med utbetalningar?
Den ständiga frågan är ju "vem har fått pengar från Gar-Bo?"
Och det verkar vara lika vanligt som att ha mött aliens.
Jo precis. Dvs. OM besiktningsmannen gör sitt jobb bra så blir det färre fel som kan bli försäkringsärenden. Observera att Garbo tar inte fel som finns vid besiktningen, bara sådant som upptäcks senare. Det finns således ett intresse både från beställare och Garbo att besiktningen skall bli bra.
 
hempularen skrev:
Jo precis. Dvs. OM besiktningsmannen gör sitt jobb bra så blir det färre fel som kan bli försäkringsärenden. Observera att Garbo tar inte fel som finns vid besiktningen, bara sådant som upptäcks senare. Det finns således ett intresse både från beställare och Garbo att besiktningen skall bli bra.
OK, jag kanske missförstod besiktningsmannens roll.
Fick för mig att han skulle bedöma om ett konstaterat "fel" var ett försäkringsärende.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.