Hejsan.

Ett hus i området har börjat att borra för bergvärme och det, som vanligt, genererar en hel del vatten (och lite kaxrester) som kommer ut på gatan.

Jag undrar om det är någon som har koll på vad som gäller för detta i den väderlek som råder. Jag säger inget om att man borrar och att det rinner lite "skitvatten" ett tag men som det är nu så finns det hyfsad potential för en rejäl iskana. Det lär även bli en hel del isvallar som inte är speciellt trevliga.

Tyvärr var det ingen kvar på kommunen när jag ringde dit för att få deras syn på frågan.

Det hade väl inte spelat någon roll om vintern var på väg bort men allt tyder ju på motsatsen.

Det kan ju inte vara lagligt att göra om en allmän väg till isbana?

Tack på förhand.

Henrik

Redigerat:
Det är fastighetsägaren som har det yttersta ansvaret för att olägenheter inte uppstår för andra. En framsynt brunnsborrare hade iofs slängt på lite grus innan han åkte hem skulle jag tycka.

Prata med grannen och påtala lite fint att det är risk att gamla damer halkar och slår sig. Så får han avgöra om han själv ska ut och skotta grus eller om brunnsborraren löser det. :)

Hej.

Trodde att det var så.

Huset i fråga har precis bytt ägare och det verkar som de nya ägarna ska göra en del innan de flyttar in.

Ska gå förbi imorron och kolla lite.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.