26 051 läst ·
27 svar
26k läst
27 svar
Samsung vs Siemens
Vi har haft samma problem med vår Siemens kyl och en ordentlig rensning samt samt lite tryckluft i kanalen löste problemet.Silvertejparn skrev:
Jag tar inte designaspekten i beaktande men jag lägger en röst på Siemens för vi har haft vårt "Siemens paket" i 11 år och endast en torktumlare som har lagt av hittills.
Jag var och tittade på Samsung och Bosch Side by side skåp idag. På pappret var Samsung bättre rakt igenom, större innevolym, smart förvaring, låg ljudnivå osv, lite lägre pris.. Men efter att ha tittat på båda skåpen kommer det absolut bli Bosch. Inredningen kändes betydligt gedignare, alla utdragslådor sitter på metallskenor så att hela lådan går att dra ut, på Samsungen gick bara halva lådan att dra ut innan den ramlade ut! Helt idiotiskt! Sen så skulle skåpen vara likvärdiga i övrigt enligt säljaren jag pratade med.
Det slutade med att jag körde Siemens grejer genomgående i köket. Har bara bott in mig i fyra dagar, men än så länge är jag väldigt nöjd. Köpte den nya induktionshällen med stora ytan för stekgryta/plåt och den rekommenderar jag varmt, kanon!
Har tyvärr inget att bidra till själva grundfrågan, men kände att jag hakade upp mig på det fetade inslaget i citatet ovan...Silvertejparn skrev:Tusen tack för era svar!
Måste tillbaka till butiken och känna ordentligt på grejerna igen. Oroväckande att dörrhyllorna i Samsungs kyl och frys släpper, de är ju så snygga! Funderade på att göra som KingHippo, men nu måste kan kolla in dörrhyllorna bättre.
Har en bekant som har Siemens och de enda som de är missnöjda med är att det läcker vatten på golvet från kylen och de hittar inte anledningen. Har läst om flera med samma problem här på nätet. Det som verkligen talar för Siemens är bättre barnsäkerhet på ugnen, då jag ska ha det under induktionshällen.
Får fundera vidare, men tack än en gång för alla svar!
Alltså.... HUR kan det spela någon roll hur en kylskåpshylla ser ut!? Står folk och gläpper i dörrarna bara för att titta beundrande på hyllorna?
För min del skulle hyllorna kunna få vara gräddiskära med lila dödskallar och oranga medaljonger uppblandat med små illröda glatt hoppande griskultingar bara dom är bra i funktionen och sitter i en kyl är av bra kvalitet till ett bra pris.
Det är ju tur du inte är designer då för då hade jag gått bananas! d^_^b Man kan faktiskt kombinera snyggt OCH praktiskt.Filurskan skrev:Har tyvärr inget att bidra till själva grundfrågan, men kände att jag hakade upp mig på det fetade inslaget i citatet ovan...
Alltså.... HUR kan det spela någon roll hur en kylskåpshylla ser ut!? Står folk och gläpper i dörrarna bara för att titta beundrande på hyllorna?
För min del skulle hyllorna kunna få vara gräddiskära med lila dödskallar och oranga medaljonger uppblandat med små illröda glatt hoppande griskultingar bara dom är bra i funktionen och sitter i en kyl är av bra kvalitet till ett bra pris.
Tror att de märkena är ganska likvärdiga, har du otur och få ett dåligt ex betyder inte att den ena är bättre än den andra. I dags läget handlar det mer om design och smak. Vi har kyl och frys från husqvarna för vi tycker att de är snygga, ugn och micro från samsung (stora volymer samt tysta) induktionshäll från siemens, diskmasikn från Electrolux, och tork och tvätt från Bosch. Det har fungerat bra utan krångel fast vi har bara flyttat i vårt nybyggt hus för 3mån sedan.
Ja du Filurskan, vad jag syftade på var designen på själva kylen och frysen, inte dörrhyllorna!
:blushing: :wow: Då kan jag förstå lite bättre, och inte vara så orolig för mänsklighetens prioriteringar längre.... Syftningsfel De luxe, eller slarvig läsning från min sida, nåt av dem....Silvertejparn skrev:
Disagree !agneta7 skrev:
Vi har kyl,frys och ugn från Samsung och av dessa är frysen klart bäst.
Ugnen är en katastrof i handhavande och funtionalitet. Köp den inte ! http://www.samsung.com/se/consumer/...ns/BF641FBB/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail Uppvärmning och Förmodligen har Samsung bättre modeller än denna.
Kylen har glashyllor med breda tjocka plastkanter som gör att glasburkar, läsk och dyligt står snett. Vidare så är valfriheten på placeringen av hyllorna begränsade. Höga mjölk och youghurtförpackningar får helt enkelt inte plats. Vi fick ta bort en hylla ! Nedre hyllan där man vill ha lite tyngre saker är mycket grund då kompressorn tar stor plats. Ledbelysningen (felplacerad) på bakstammen bländar om man har lite i kylen och om man har kylen fullastad så skymmer varorna belysningen och det blir mörkt.
Frysen är faktiskt helt perfekt. Finns inget att klaga på
Nästa gång vi köper vitvaror så kommer vi inte att lita på säljaren utan kommer att kräva att få se/prova varorna först, alt. åka till en butik som har allting hemma så att man får klämma och känna på grejorna.
Vi har övrigt i köket från Elektrolux och Husqvarna och de produkterna älskar vi :blushing:
+2 (jag och brorsan har haft samma problem med vatten som rinner ut genom dörröppningen. Stopp i dräneringen...)Silvertejparn skrev:
Dessutom har båda hans och min dörr halvt om halvt rasar ner. Detta medförde att lampan lyste dygnet runt i kylen... Frysen håller -27 då den är inställd på -18.
Blir nog aldrig mer Siemens/Bosch.
Klicka här för att svara