Samsung WW90J6600AW

Igår när jag tvättade och tvätten var färdig, så gick det inte få upp luckan. Jag fick öppna med nödöppningen. Stängde luckan igen och det gick inte öppna, men efter ett tag så började den fungera igen. Men säkringen hade löst ut och den löser ut så fort jag stoppar in kontakten i uttaget, det hörs ett dunkande ljud upptill nånstans o sen går säkringen. Kollade även trumman och den går trögt när man försöker snurra på den, men den går lätt när man tar bort kontakten till motorn. Även när kontakten till motorn är urkopplad så går säkringen när jag stoppar i strömkontakten i väggen.

Hej, är det automatsäkringen som utlöser eller jordfelsbrytaren

H håbbe1961 skrev:
Hej, är det automatsäkringen som utlöser eller jordfelsbrytaren
Det är automatsäkringen

Och kabeln är inte skadad eller klämd

A
motorstyrningskortet har gått
bara byt

Petiva999 Petiva999 skrev:
Samsung WW90J6600AW

Igår när jag tvättade och tvätten var färdig, så gick det inte få upp luckan. Jag fick öppna med nödöppningen. Stängde luckan igen och det gick inte öppna, men efter ett tag så började den fungera igen. Men säkringen hade löst ut och den löser ut så fort jag stoppar in kontakten i uttaget, det hörs ett dunkande ljud upptill nånstans o sen går säkringen. Kollade även trumman och den går trögt när man försöker snurra på den, men den går lätt när man tar bort kontakten till motorn. Även när kontakten till motorn är urkopplad så går säkringen när jag stoppar i strömkontakten i väggen.
electroluxaren skrev:
motorstyrningskortet har gått
bara byt

Jag försöker prova mig fram o koppla ur saker o sen sätta i väggkontakten o se när de inte löser ut automatsäkringen.

Jag kopplade ur DC26-00009P trans-reactorn och sen satte i väggkontakten, automatsäkringen löser inte ut då. Vet inte om man kan dra nån slutsats av det. Jag vet inte hur man mäter en sån eller om det är fel på den överhuvudtaget.

Går det o testa sig fram på nåt annat sätt eller kan man mäta motorstyrningskortet o se om det är fel på det

Så här låter det när jag stoppar. I väggkontakten första delen av ljudet är när stickkontakt stoppas i uttaget, automatsäkringen löser i elcentralen direkt med. Det finns nåt gult puder med, har ingen aning vad det är.

• Närbild på ett elektriskt uttag med gult puder på en svart sladd och gult hölje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
A
Jag försöker prova mig fram o koppla ur saker o sen sätta i väggkontakten o se när de inte löser ut automatsäkringen.

Jag kopplade ur DC26-00009P trans-reactorn och sen satte i väggkontakten, automatsäkringen löser inte ut då. Vet inte om man kan dra nån slutsats av det. Jag vet inte hur man mäter en sån eller om det är fel på den överhuvudtaget.

Går det o testa sig fram på nåt annat sätt eller kan man mäta motorstyrningskortet o se om det är fel på det
på dessa maskiner byter man delar tills det funkar sk.flintametoden

A
Så här låter det när jag stoppar I väggkontakten första delen av ljudet är när stickkontakt stoppas i uttaget, automatsäkringen löser i elcentralen direkt med. Det finns nåt gult puder med, har ingen aning vad det är [media] 4[/ATTACH]
pudret är bara den vanligt dåliga konstruktion/monteringen då saker legat och gnagt mot varandra en längre tid

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.