26 448 läst ·
32 svar
26k läst
32 svar
Samsung tvättmaskin felkod 3E
Känns skönt att ha blåst Samsungservice på 3500 kr, som dom skulle ha för att skruva loss 5 skruvar och slänga i en ny kretskortsbox. En box som troligen bara har ett produktionsvärde på en hundralapp för Samsung. Det är så dom gör vinst på kundens bekostnad.boozehacker skrev:
Har precis fixat min Samsung 8 kg ecobubble som hade samma problem. Kretskortet som utgör motorstyrningsenheten hade en söndervibrerad lödning under en heatsink. Detta eftersom kortet är stumt monterat i ramen på maskinen och heatsinken är fastlödd i kretskortet istället för att vara skruvad. Vilket den borde vara med tanke på påfrestningarna.
Jo då. Det är tydligen svårt för andra reparatörer än samsungs egna att konkurrera med dem eftersom de inte släpper info, typ spräng skissar, m.m till dem, sade en lokal reparatör jag snackade med. Dom säljer heller inte reservdelar (i alla fall inte till privatpersoner) sade samsungs reparatör när jag frågade om jag köpa en motorstyrningsenhet och sätta in den själv.electroluxaren skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Det går alldeles utmärkt att köpa reservdelar till Samsung. Det är Convena Distribution som sköter den saken i sverige och köpa får vem som helst göra.boozehacker skrev:
Jo då. Det är tydligen svårt för andra reparatörer än samsungs egna att konkurrera med dem eftersom de inte släpper info, typ spräng skissar, m.m till dem, sade en lokal reparatör jag snackade med. Dom säljer heller inte reservdelar (i alla fall inte till privatpersoner) sade samsungs reparatör när jag frågade om jag köpa en motorstyrningsenhet och sätta in den själv.
S Stefan1972 skrev:
Ok. Då har jag blivit lurad av reparatören på samsungservice i Jönköping som jag snackade med.S Stefan1972 skrev:
Sorry lånar tråden
Vad betyder EE i modellnamnet SAMSUNG WW80J5486MW/EE?
Hittar de bara till salu i sverige?
Vad betyder EE i modellnamnet SAMSUNG WW80J5486MW/EE?
Hittar de bara till salu i sverige?
hej! Jag har ju samma fel med nu. Är det på detta kort du hade en dålig lösning. Ser inget direkt fel. Med vänlig hälsning, Göranboozehacker skrev:
Har precis fixat min Samsung 8 kg ecobubble som hade samma problem. Kretskortet som utgör motorstyrningsenheten hade en söndervibrerad lödning under en heatsink. Detta eftersom kortet är stumt monterat i ramen på maskinen och heatsinken är fastlödd i kretskortet istället för att vara skruvad. Vilket den borde vara med tanke på påfrestningarna.