C Cibberman skrev:
Var det på baksidan av frysen reparatören hittade felet?
Nej. Vi tog ut alla lådor/hyllplan, sen skruvade reparatören av den stora täckskiva som dolde de rör som transporterar in kylan till frysen. Det var där vibrationerna satt.

Det var en så simpel manöver att jag bad Samsung om, och fick, ett paket vibrationsdämpare; så jag kan göra samma sak när ljudet kommer tillbaka.

oshu oshu skrev:
Nej. Vi tog ut alla lådor/hyllplan, sen skruvade reparatören av den stora täckskiva som dolde de rör som transporterar in kylan till frysen. Det var där vibrationerna satt.

Det var en så simpel manöver att jag bad Samsung om, och fick, ett paket vibrationsdämpare; så jag kan göra samma sak när ljudet kommer tillbaka.
Insidan på min Samsung-frys från i somras då jag hade problem med en ispropp. Långskott, men ser du om det saknas vibrationsdämpare? Den är väldigt högljudd när den går upp i varv. Den står stadigt och har bra ventilation i övrigt.

• Insidan av en Samsung-frys med synliga kylslingor och elkomponenter, beskriven som högljudd och med eventuell ispropp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C Cibberman skrev:
Insidan på min Samsung-frys från i somras då jag hade problem med en ispropp. Långskott, men ser du om det saknas vibrationsdämpare? Den är väldigt högljudd när den går upp i varv. Den står stadigt och har bra ventilation i övrigt.
Det fanns inga vibrationsdämpare på min frys innan teknikern monterade sådana.
Han höll handen på rören lite här o där, och om det lät mindre när han höll handen satte han dit en dämpare.

• Gilla
Cibberman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.