10 345 läst ·
36 svar
10k läst
36 svar
Sämsta/onödigaste ni köpt?
Samtliga Black & Decker är det sämsta jag har köpt (3 st BD blev det i mitt liv), men det var flera år sedan sist jag köpte något från denna genomusla tillverkare. Ni som för stunden blir frestad av alla blingbling, geltech och annat inne i butiken, tänk en gång till. Köp hellre Bruksbo, Kellen, Besttool eller något annat om det nu måste vara något billigt. Allt annat jag har köpt från erkända tillverkare har fungerat enligt förväntningarna men så kostar de oftast 5 gånger mer än BD.
Ska jag välja ut en enskild pryl blir det en noname laserpass med manuell nivellering för nästan 10 år sen. Jaha, när orkar man justera den? Det går fortare att ta fram en vattenpass, även på längre sträckor.
Ska jag välja ut en enskild pryl blir det en noname laserpass med manuell nivellering för nästan 10 år sen. Jaha, när orkar man justera den? Det går fortare att ta fram en vattenpass, även på längre sträckor.
Har tagit för vana att hålla mig till kvalitetsmärken när jag köper saker men ibland måste man av ekonomiska skäl göra avsteg från denna regel. Förvånande ofta tycker jag att man får ganska bra grejer för små summor och de gånger det visar sig att man inte alls har fått det man har betalat för så tar jag det med en klackspark och återställer eller kastar bort.
Vad som däremot kan reta mig till vansinne är när man köper en Blå Bosch 10.8V vinkelskruvdragare för ett par tusen och den är så totalt jävla värdelös att inte ens min 4-årige son vill leka med den. Eller en regeldetektor från samma firma och serie som missar regeln 9 gånger av 10. Den kostade dryga tusenlappen om jag inte minns fel.
Varför jag har kvar dom? Ingen aning. Jag blir bara förbannad när jag råkar öppna lådan dom ligger i. Måste komma ihåg att sätta en varningsdekal på den lådan. Ja dom är till salu!
Vad som däremot kan reta mig till vansinne är när man köper en Blå Bosch 10.8V vinkelskruvdragare för ett par tusen och den är så totalt jävla värdelös att inte ens min 4-årige son vill leka med den. Eller en regeldetektor från samma firma och serie som missar regeln 9 gånger av 10. Den kostade dryga tusenlappen om jag inte minns fel.
Varför jag har kvar dom? Ingen aning. Jag blir bara förbannad när jag råkar öppna lådan dom ligger i. Måste komma ihåg att sätta en varningsdekal på den lådan. Ja dom är till salu!
vojma skrev:Eller en regeldetektor från samma firma och serie som missar regeln 9 gånger av 10. Den kostade dryga tusenlappen om jag inte minns fel.
Varför jag har kvar dom? Ingen aning. Jag blir bara förbannad när jag råkar öppna lådan dom ligger i. Måste komma ihåg att sätta en varningsdekal på den lådan. Ja dom är till salu!
Hahaha! Jag har nog en likadan - Använd en gång och den bommade totalt!
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Mitt bidrag i skitverktygsfestivalen blir Biltema 14.4 V NiMH skruvdragare. Allt annat jag köpt i verktygsväg från biltema har varit åtmistone hyfsat, när det gäller handverktyg tom excellent, med deras skruvdragare tar priset. Jämfört med min 600kronors B&D som jag köpte för 10+ år sedan (om som brann upp) är Bilteman rena mardrömmen. Iofs stark när batteriet är nytt och fulladdat, men baterrriet laddar ur fort, tar 3 timmar att ladda och lider av självurladdning. B&D rockar!
Har nu köpte en Makita BHP452 och kan bara konstatera att 5 ggr pengarna köper 10ggr prestanda totalt sett.
Ett annat märke jag inte är imponerad av är Partner. Min Formula 60 Plus (lyxmodell hos Partner med vevhus i äkta metall i st f plast) skar ihop helt i ramlagret och åf vägrar ta garanti eftersom jag bytt startsnöret själv. Sågen gick aldrig riktigt rent, tjuvstannade på tomgång och delar vibrerade loss. Har nu köpt en Husqvarna.
/Anders
Har nu köpte en Makita BHP452 och kan bara konstatera att 5 ggr pengarna köper 10ggr prestanda totalt sett.
Ett annat märke jag inte är imponerad av är Partner. Min Formula 60 Plus (lyxmodell hos Partner med vevhus i äkta metall i st f plast) skar ihop helt i ramlagret och åf vägrar ta garanti eftersom jag bytt startsnöret själv. Sågen gick aldrig riktigt rent, tjuvstannade på tomgång och delar vibrerade loss. Har nu köpt en Husqvarna.
/Anders
Min sämsta affär gick till bästa affär på sätt och vis, var det min regelfinnare du köpte?slacker skrev:
Delad förstaplats med blå Bosch regelfinnare kommer Nilfisk-Alto ångmaskin. Syftet var att förenkla tapetborttagning, visade sig att maskinen lämpade sig bäst att göra pappie mache av nämnda tapet.
Hjälpe en kompis med ett litet byggprojekt i fredags o det bar sig inte bättre än att mitt lilla hultaforspass blev mosat av hans minigrävare.snabbt in o kolla på nätet(då kompisen bara har nåt noname som jag inte litar på),ville minnas att classe har till hyfsat pris... ringer sonen o ber honom svänga förbi o inhandla detta http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=163182717 som i mitt tycke var RIKTIGT billigt.När jag väl fick det i min hand så..Vafan det här är ju inte samma...in o kolla igen,skulle natv tittat noggrannare första gången...Konstaterade att Jula hade "det rätta http://www.jula.se/hantverkarpass-160070 så sonen fick göra en ny resa hehe! Inte det mest värdelösa jag köpt men bland de ödigaste köpen.Det slutade med att grabben åkte därifrån med ett Hultafors "snikpass" i näven!
En bekant till mig upptäckte en söndag att han behövde en vinkelhake. Det enda som var öppet som kunde tänkas ha en var DollarStore. Hoppade in i bilen och for iväg och köpte ett. "10 spänn, vilket kap!" var orden han sa när han satte sig i bilen igen. Tillbaka hem, vinkla av, rita och kapa. "Fan va snett jag kapar!" Vinkla av igen, rita och kapa, lika snett.
Vinkelhaken slog 4 mm snett på 150mm.
Men billig var den!
(Bygget fortsatte med dotterns trekantiga linjal.)
Vinkelhaken slog 4 mm snett på 150mm.
Men billig var den!
(Bygget fortsatte med dotterns trekantiga linjal.)
Vad hade du tänkt att använda chucken till i slagskruvdragaren? Jag har bitsfäste på allt jag använder i slagisen, men du har kanske någon "specialare" i åtanke?skalman1 skrev:
Det var inte så att chucken skulle fixa en slagborrmaskin?
