Tänkte att det kan vara lite kul att få höra vilket erat onödigaste köp ni gjort ang verktyg eller maskiner
Självklart så kommer en del tycka att ena köpet är skräp, medans andra tycker det är något oersättligt.
Är inte ute efter själva märket på vad ni köpt utan mer funktionen. Sen gör det ju inget ifall man tar med märket såklart.
Det onödigaste jag kan komma på att jag köpt hittills är nog en luftdrivet spärrskaft...
Till mitt försvar så ingick den i något paket med olika luftdrivna maskiner.
Tänkte att den kan nog vara bra när man meckar, men fortfarande två år senare så har den aldrig lämnat förpackningen
Hittade en gammal tråd i samma ämne, men den är stängd.
http://www.byggahus.se/forum/verkty...ket-vilka-aer-era-baesta-saemsta-verktyg.html
Är inte ute efter själva märket på vad ni köpt utan mer funktionen. Sen gör det ju inget ifall man tar med märket såklart.
Det onödigaste jag kan komma på att jag köpt hittills är nog en luftdrivet spärrskaft...
Till mitt försvar så ingick den i något paket med olika luftdrivna maskiner.
Tänkte att den kan nog vara bra när man meckar, men fortfarande två år senare så har den aldrig lämnat förpackningen
Hittade en gammal tråd i samma ämne, men den är stängd.
http://www.byggahus.se/forum/verkty...ket-vilka-aer-era-baesta-saemsta-verktyg.html
Sämsta verktyg jag sett är nog en som bilden visar.
Har aldrig själv haft en sådan, men det är helt otroligt vad dålig den som jag fick prova var
Försökte, på kul, såga en vanlig fasadbräda utan att ens komma igenom den...
Det var min mammas man som köpte en sådan. Samma dag åkte han iväg och köpte en riktig tigersåg

Har aldrig själv haft en sådan, men det är helt otroligt vad dålig den som jag fick prova var
Det var min mammas man som köpte en sådan. Samma dag åkte han iväg och köpte en riktig tigersåg

Fick en batteridriven B&D pistol för lim och fogpatroner. Helt omöjlig att få ett jämt flöde ur.
På en 2:a plats kommer en kexmaskin från CoTech. Ja, jag vet att man få vad man betal för, men det visade sig senare att de gjort en "exakt" kopia av en DeWalt, men missat vissa vitala detaljer som gjorde att precisionen i höjdled på kexskårorna var lika med noll.
På en 2:a plats kommer en kexmaskin från CoTech. Ja, jag vet att man få vad man betal för, men det visade sig senare att de gjort en "exakt" kopia av en DeWalt, men missat vissa vitala detaljer som gjorde att precisionen i höjdled på kexskårorna var lika med noll.
Produkter som diskuteras: "fogpistol"
Fogsprutor
Fogsprutor är verktyg som används för att applicera fogmassa, oftast i form av silikon eller akryl, vid tätning och limning i byggnadskonstruktioner och hantverksprojekt. De är essentiella för att uppnå en jämn och kontrollerad applicering
Läs mer
Hmm, för min del så är det nog en Centrotec systainer.
Uselt dåliga bits, glappt spärrskaft, dålig bitshållare och en hel del värdelösa prylar.
Grön Bosch sticksåg hör även den till dom sämsta köpen, totalt oanvändbar till allt annat än att lämna tillbaka till butiken.
Edit, en Festool låsbar bitshållare för 293kr som vobblar såpass mycket att den inte går att använda är även den ett ganska dåligt köp.
Uselt dåliga bits, glappt spärrskaft, dålig bitshållare och en hel del värdelösa prylar.
Grön Bosch sticksåg hör även den till dom sämsta köpen, totalt oanvändbar till allt annat än att lämna tillbaka till butiken.
Edit, en Festool låsbar bitshållare för 293kr som vobblar såpass mycket att den inte går att använda är även den ett ganska dåligt köp.
Det mest onödiga som jag har köpt som jag kan komma på nu är en Meec polermaskin. Har inte stoppat i kontakten än och jag köpte den för två år sedan. Tycker det är skittrist att tvätta bilen så jag fattar inte vad som fick mig att tro att jag skulle vaxa den.
Det sämsta jag köpt är nog ett paket med tre vattenpass på classe. Inget av dem visar i närheten av rakt.
Det sämsta jag köpt är nog ett paket med tre vattenpass på classe. Inget av dem visar i närheten av rakt.
En AL-KO kompostkvarn som var gratis är nog mitt sämsta köp. Hade möjligen fungerat till trumpinnar i frigolit.
Jag gav tillbaka den till min chef...
Jag gav tillbaka den till min chef...
Var det en sådan: http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=2241&n=30100Nimajneb skrev:
Vad var det för fel på den? Jag har en likadan/liknande, som jag använt jättemycket. Fungerar förträffligt för mig.
Festool Domino kvalar nog in till onödigaste köpet än så länge, men om jag väl får tid och energi att faktiskt använda den till dom projekten jag köpte den för lär den klättra från skamplatsen..
En firma jag var delägare i investerade i en cnc-fräs/point to point borrmaskin med en fantastisk massa spindlar och verktyg. Upptäckte snabbt att istället för att bara gå ut och göra grejer så skall hela tänkandet in i den j-a maskinen. I praktiken ett groteskt överprissatt avställningsbord. Ett vanligt väggskåp med två luckor i fanerat utförande, betsat, lackat och klart tog tidigare 4 timmar att göra. Det gällde även för mediokra snickare. Halva den tiden är puts och ytbehandling. I specialsnickeri är själva poängen att inte göra samma grej två gånger. Iden att lätt kunna upprepa ett projekt när programmet i maskinkod väl finns är dum i den branchen.
Dessutom... om samma snickare inom en kort tid blir ombedd att göra ett exakt likadant skåp så är det inte konstigt om han istället gör det på tre timmar. Serier ger besparingar oavsett tekniken som används.
VH/Findus
Dessutom... om samma snickare inom en kort tid blir ombedd att göra ett exakt likadant skåp så är det inte konstigt om han istället gör det på tre timmar. Serier ger besparingar oavsett tekniken som används.
VH/Findus

