Hej, jag har nu fått mina laminatbänkskivor kapade med alla vinklar och sånt som vi ska ha. Urfräst för spännskruvar osv..
Nu till min fråga:

Ska jag, i skarvarna, lägga nån sträng med silikon eller liknande innan jag spänner ihop dem och sen torka bort överflödet? Tänkte om man behöver säkra lite så att det blir tätt?
 
Ja, du bör täta skarven mellan skivorna om det finns risk att någon slags fukt spills ut på skivan, vilket är vanligt i kök.
Lägg en liten sträng transperant silikon på ena delen innan de sammanfogas och torka därefeter av öveflöd som trycks upp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.