verkar det finnas hos både IKEA, Kvik och Marbodal. (och säkert fler kökstillverkare)
Den vi kollat på är IKEAs ädel, Kviks mirto och Marbodals form. Luckan ser ju likadan ut så då är ju bara frågan vilka stommar som är "bäst" och mest prisvärda? Synpunkter?

Vi ville också ha denna lucka, tycker den är supersnygg. Marbodal valde vi bort för det blev för dyrt (vi valde lite dyrare vitvaror och får därför dra ner på kostnaden för själva luckorna och stommar) sen återstod Kvik och Ikea. Till slut blev det IKEA av två skäl: dels kändes Kviks lucka lite strävare och jag gillade inte finishen på den, dels har vi ett IKEA-kök idag med lucka Applåd som påminner mkt om Ädel fast de är släta. Vi har småbarn och är supernöjda med vårt IKEA-kök, det har hållt jättebra och är lätt att göra rent efter kladdiga händer. Luckorna ser ut som nya trots att de är två år gamla.

Nu har vi fått ihop nederdelen av vårt kök med Ädel och vi är glada att vi tog det. Har mest breda lådor och det är skitsnyggt. Kompisar som kom förbi kunde inte tro att det var ett IKEA vi hade.

Någon form av denna lucka ska jag också ha är det tänkt.
Jag har hittat den hos alla köksleverantörer som jag varit hos, eller tittat i dess kataloger.
Snygg och lite roligare än en helt slät lucka som jag har nu i mitt kök.

Är inne på en liknande lucka vid renoveringen. Men jag tänkte behålla en del platsbyggda stommar med udda mått vilket resulterar att jag tar ikeas stommar och luckor från Warbo (Maria modellen)

A
Ikeas och Kvik är ju med folie ,jag vet inte hur det är med Marbodal. Det kan väl vara värt att tänka på.

Kolla även med örsholmslackeringar. Har samma lucka som warbo (maria) för 595 kronor. Billigt och bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.