peternicklas skrev:
Prova att rengöra stiften på laddstationen med t.ex. 5-56
nja jag rekommenderar nog elektronikspray

• Gilla
magstorm
  • Laddar…
Daniel Andersson skrev:
Det ska med vara i sin ordning
har du bytat nätdelen i laddningsstationen den kan ställa till det

För info om er ofta stannar inom slingan men säger att den är utanför.
Om den är rätt lagd så kan det vara kretskortet i laddstationen.
Jag fick nytt kort hemskickat och bytte det. Funkat perfekt sedan dess.
(man ser på kortet att det är annan revision då komponenter inte sitter på samma ställe.

Måste uttrycka att jag är mycket nöjd med servicen från verkstaden! :D

Inte bytat något, nu tog batteriet slut, satte han manuellt i laddstationen, och började efter en stund att ladda sig, det e precis som att den behöver sitta en stund för att fatta att den är i laddstationen

Det måste till en ordentlig uppdatering,omgående,nu tyckte min att den var fångad när den var hemmarucka på den och då försvann det

Elkludde skrev:
Det måste till en ordentlig uppdatering,omgående,nu tyckte min att den var fångad när den var hemmarucka på den och då försvann det
Låter som att karossen inte kan röra sig som den skall. Kollat så det inte sitter något mellan karossen och chassi?

power650 skrev:
Låter som att karossen inte kan röra sig som den skall. Kollat så det inte sitter något mellan karossen och chassi?
tack för tipset ska kolla när det går att gå ut

peternicklas
Elkludde skrev:
nja jag rekommenderar nog elektronikspray
Nja, 5-56 för det innehåller lite fett som hindrar oxidation.

peternicklas skrev:
Nja, 5-56 för det innehåller lite fett som hindrar oxidation.
nja leder fett ström

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
Elkludde skrev:
nja leder fett ström
Ja det gör det. Men samtigt så har du luckorna på klipparen som skrapar mot pinnen när den går in.

Jag har plöjt igenom hela tråden i jakt på helt andra svar. Men nu undrar jag även vilken resistans gränskabeln ska ha för att kunna passa min Worx? Jag behöver en kort bit extrakabel och priset för originalkabel är ju helt barockt! Tänkte mig helt vanlig elkabel med rätt egenskaper. Någon som har ett (fungerande) alternativ?

peternicklas
MrH skrev:
Jag har plöjt igenom hela tråden i jakt på helt andra svar. Men nu undrar jag även vilken resistans gränskabeln ska ha för att kunna passa min Worx? Jag behöver en kort bit extrakabel och priset för originalkabel är ju helt barockt! Tänkte mig helt vanlig elkabel med rätt egenskaper. Någon som har ett (fungerande) alternativ?
´Vanlig FK fungerar bra.

peternicklas skrev:
´Vanlig FK fungerar bra.
Om jag kliver in i en elbutik så räcker det med den informationen? Finns den i flera "grovlekar" eller kan det komma andra följdfrågor på just den kabeln?

peternicklas
MrH skrev:
Om jag kliver in i en elbutik så räcker det med den informationen? Finns den i flera "grovlekar" eller kan det komma andra följdfrågor på just den kabeln?
1,5 kvmm går bra.

• Gilla
MrH
  • Laddar…
MrH skrev:
Går du in i en "vanlig" elbutik som klipper en bit får du nog samma kostnad som en original eller HQ kabel originalet är nog bara 0.5 M2

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.