härligt med tips om vart man ska leta. Har haft kontakt med lantmäteri och hittat lite fler flikar i "min Fastighet" som gäller området och samfälligheter. Det har ljusnat en del vad gäller fastighetsgränser. Ser ut som min infart inte ligger på någons fastighet på en fastighetskarta jag hittat från 2003. Dock säger grannen ifråga att han äger vägen, har inte visat den kartan jag har ännu för dom.
Dom borde ju ha en karta som visar att dom äger vägen.

Konstigt att det ska vara så många olika kartor och styckningar så man vet inte vilken som gäller. Har hittat en del gamla avtal om vägsamfälligheter i området men fattar inte mycket av dom egentligen säger. Får jobba vidare i ämnet.

J jottor skrev:
Dock säger grannen ifråga att han äger vägen, har inte visat den kartan jag har ännu för dom.
Dom borde ju ha en karta som visar att dom äger vägen.
Det är skillnad på att äga vägen och att äga marken som vägen ligger på. Vägen tillhör den som byggt den och underhåller den. Om vägen byggdes för länge så handlar det bara om underhåll. Om ni är två som använder vägen får ni komma överens om hur underhållet ska skötas och betalas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.