2 027 läst ·
28 svar
2k läst
28 svar
Sambesparing?
Sida 1 av 2
Tänkte höra om man kan vara smart när man ordnar tomten så den är klar att ta emot grunden...dvs schaktning & allt annat som behövs.
Tomt ca 800m2. i området säljs det 40 tomter där ingen börjat bygga än.
Tomten är ganska plan..sluttar lite (ca1m) & det finns en del trädstubbar.
Vad kan det gå på att göra allt klart för grunden (grunden är:115m2 armerad betongplatta med golvvärme 200mm cellplastisolering & ingår i huspriset)
Markägaren sa att det kan behöva sprängas lite grann pga stubbarna. Kan man utnyttja att fler skall bygga i området? I övrigt moränmark högt upp på platå.
Räknar jag lågt om jag tror att 150.000 skall räcka (utan grund)?
Tomt ca 800m2. i området säljs det 40 tomter där ingen börjat bygga än.
Tomten är ganska plan..sluttar lite (ca1m) & det finns en del trädstubbar.
Vad kan det gå på att göra allt klart för grunden (grunden är:115m2 armerad betongplatta med golvvärme 200mm cellplastisolering & ingår i huspriset)
Markägaren sa att det kan behöva sprängas lite grann pga stubbarna. Kan man utnyttja att fler skall bygga i området? I övrigt moränmark högt upp på platå.
Räknar jag lågt om jag tror att 150.000 skall räcka (utan grund)?
Absolut!!!!
Vi har inte köpt än men skall ta mig en titt på tomten
som är på vänster sida vid T korsningen den som är längst bort (finns 2 st där).
Skall kolla med kommunen vad de vet om marken där.
Det är den kostnad jag är mest orolig över då man inte vet hur det slutar om man hittar något otrevligt där ???
Vi har inte köpt än men skall ta mig en titt på tomten
som är på vänster sida vid T korsningen den som är längst bort (finns 2 st där).
Skall kolla med kommunen vad de vet om marken där.
Det är den kostnad jag är mest orolig över då man inte vet hur det slutar om man hittar något otrevligt där ???
Hejsan Mulan och Solana.
Vi är också intresserade av att bygga i Björvik, skulle vilja veta lite vad ni har fått för pris på mark och vilka ni ska anlita till bygget av hus. Vi har pratat med myresjöhus, men jag tror att Kjell-åke på Lösvirkeshus är vettigare i pris.
Ska man vända sig direkt till tomt ägaren för att få bättre pris?
/F
Vi är också intresserade av att bygga i Björvik, skulle vilja veta lite vad ni har fått för pris på mark och vilka ni ska anlita till bygget av hus. Vi har pratat med myresjöhus, men jag tror att Kjell-åke på Lösvirkeshus är vettigare i pris.
Ska man vända sig direkt till tomt ägaren för att få bättre pris?
/F
Vi ska upp och kolla på tomterna i dag, med Myresjöhus och se vilka som är kvar. Tycker dock att de är lite för dyrt för tomterna. Men det sa jag ju när man var och kollade i sjöhagen med för 1,5 år sedan.
När har ni tänkt att börja bygga?
När har ni tänkt att börja bygga?
Jag tror också att Björvik är ett bättre område än Sjöhagen :-/ :-[. Varvid man kan tycka det är lite mer värt... än tomterna på Sjöhagen (gytter). Iaf som vi ser det. Trots att vi nu bor i Sjömarken. 
Tala gärna om hur det gick med Myresjöhus idag!
Tala gärna om hur det gick med Myresjöhus idag!
Vilka husleverantörer ska ni bygga med?
Får man fråga vad ni har fått för offert på husen ni ska bygga?
Jag har förökt att få tag på Kjell-Åke nu i tre dagar utan större framgång kan tänka mig att han har mycket att göra nu.
Ska säga hur det gått i eftermiddag när jag varit och kollat på tomterna.
Får man fråga vad ni har fått för offert på husen ni ska bygga?
Jag har förökt att få tag på Kjell-Åke nu i tre dagar utan större framgång kan tänka mig att han har mycket att göra nu.
Ska säga hur det gått i eftermiddag när jag varit och kollat på tomterna.
Halloj!
Ja, tomterna går åt som smör..har fått 3 tomter köpta innan jag hann tänka en dag. Så nu har jag skrivit på kontrakt på 2 tomter som jag kan annulera till nästa vecka. En av dom blir det men vet ej vilken. Finns (som solana skrev i priv.medd) olika saker att ta hänsyn till gällande avstånd till tex: sandared, väg osv. Samtidigt så är det 2 olika leverantörer & vi känner mer för ena men mindre för just den tomten & vice versa på andra..mer för tomten men inte lika för huset som alternativ 1. Hur skall man välja i det läget???????
Nää efter helgen så kör vi & hoppas att förnuft & hjärta har kommit överrens. Sen är det nog bara ett fåtal tomter kvar ;D
Ja, ju fler som kan samköra desto billigre blir det... känns bra detta.