Hej.

Ska nu klä in runt garageporten och funderar hur ni gjort? Det är 24 cm från listen runt porten till utsida panel. Vad har ni använt er av för matrial?

Mvh

beniblasnok skrev:
Hej.

Ska nu klä in runt garageporten och funderar hur ni gjort? Det är 24 cm från listen runt porten till utsida panel. Vad har ni använt er av för matrial?

Mvh
Det enda jag vet är plåt eller så får du ta 2 panelbrädor och bygga en smyg av.

Jag gjorde så, 2st panel plank i bredd.

okej tack för dom snabba svaren. Nån spontad panel då eller körde du bara vanlig kloss mot varann?

Jag tog helt vanlig ytterpanel, men satte den släta sida ut.

18 mm plywood så du får en hel bit? Hur hög är porten?

Jag körde smygen runt portöppningen i spontad variant, dubbelfas.

FredrikR skrev:
Jag körde smygen runt portöppningen i spontad variant, dubbelfas.
Samma här

porten är 2,2*5 meter satt blir en skarv i överkant i sånna fall men de kanske man kan ta... Hur fäster man plyfan mot fodret i sånna fall? Alldrig sysslat med sånt här...

vore det inte ett bra altenativ att klyva en sån här till rätt bredd? http://www.k-rauta.se/pages/product.aspx?p=LIMFOGSKIVA OBEH. FURU 18X300X2500 MM&c=Möbelskivor&category=Krauta17005(Rautakesko Sweden Catalog)&cat=K-Rauta Sweden VCatalog&pid=000000000500946667(Rautakesko Sweden Catalog)&PageSize=10

Planhyvlat är inget vidare att ha utomhus, färgen sitter inte ordentligt.

Om smygen är 24cm djup och 5 meter lång och du inte vill ha någon skarv är det väl bara att limma ihop 2 st 22x120 som är 5meter långa? Ser inte problemet...

Blir nog att klä in i plyfa. Men hur fäster jag fodret mot plyfan? Eller de kasnke inte behövs?

Skruv är nog bäst, typ trallskruv.

Blir att klä med plyfa men finns det något bra spackel för utomhusbruk så jag kan spackla igen alla kvisthål?

Mvh

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.