Hej,
Är igång och donar i badrummet och blev tvungen att Sala ut för att komma i liv med väggen för tätskikt.

Jag undrar om jag gjort rätt som satt rak kant mot rak. Tänker att jag drar en fog i lilla springan och målar. Men sen kommer kakel på väggarna och då blir det troligtvis ett klackfoder... Blir mycket springor tänker jag...

Hur vill man? Vill man ha den rundade delen utåt? Eller flytta in den lite så det blir som en trappa. Nu har jag kant mot kant.

Vad säger ni?
Tacksam om ni kan ge utförliga beskrivningar om hur jag borde montera salningslist i detta skede då tätskikt ska på snart. Gärna bilder om ni har en bättre lösning.

• Salningslist monterad kant mot kant vid en hörna i badrum med liten springa synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Simonbyggvm skrev:
Hej,
Är igång och donar i badrummet och blev tvungen att Sala ut för att komma i liv med väggen för tätskikt.

Jag undrar om jag gjort rätt som satt rak kant mot rak. Tänker att jag drar en fog i lilla springan och målar. Men sen kommer kakel på väggarna och då blir det troligtvis ett klackfoder... Blir mycket springor tänker jag...

Hur vill man? Vill man ha den rundade delen utåt? Eller flytta in den lite så det blir som en trappa. Nu har jag kant mot kant.

Vad säger ni?
Tacksam om ni kan ge utförliga beskrivningar om hur jag borde montera salningslist i detta skede då tätskikt ska på snart. Gärna bilder om ni har en bättre lösning.
Smaksak. Jag har själv satt som du i en dörrpost, de som gjorde badrummen satte trappa. Båda är snyggt, men trappa är enklare att dölja ev. skevheter i karm m.m.

Hur gjorde du med din lilla glipan. Fog o färg?

B Simonbyggvm skrev:
Hur gjorde du med din lilla glipan. Fog o färg?
När jag satte som du gjort nu så har jag spacklat och slipat för att man inte ska se skarven överhuvudtaget. Sätter man trappa så ska man se kanten.

• Gilla
Byggvm2022
  • Laddar…
Vanligt snickerispackel? Spricker inte det i springan?

B Simonbyggvm skrev:
Vanligt snickerispackel? Spricker inte det i springan?
Jag limmade listen med trälim och tvingar. Det har inte spruckit på 5 år ivf. Med vanligt snickerispackel. Finns spackel för uromhusbruk om du är orolig för fukten

Samma visa här! Tvingar lim och dyckertpistol. Tack för input. Kör på min grundtanke med mindre trappa.

• Gilla
Tompafix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.