R
Vet inte om detta hamnade i rätt forum, men gör ett försök.

Jag har tagit till vara en liten hög med småsten, som jag tycker skulle bli bra för ex dräneringen. Men problemet är att den är ganska smutsig och behöver rengöras. Har grävt upp stora delar av det och det har blandats med jord och annat finkornigt grus.

Tänkte göra ett litet handhållet såll för ändamålet. Jag behöver nät eller galler där maskorna/hålen är ca 3-4mm stora. Har ni tips på vart jag kan hitta sådant nät eller galler? Och vad kan det tänkas heta, om det nu har ett namn?

Har redan ett liknande såll, men maskorna är alldeles för små. Gruspartiklarna fastnar i nätet, när jag vill att det skall sållas bort.

Tacksam för lite hjälp! :)

Putsnät kanske skulle fungera?

L
Blä för att sålla ... sållade finsand till grabens sandlåda, det tog en evighet ....Då var det mesta sand redan, ville bara få bort småsten, skräp osv ...
Köpte ett grönt nät de hade på coop bygg och monterade på en ram av 2x2 ...

Edit: såg att det inte var det du var ute efter

Redigerat:
R
Tack för tipsen! Fel och inte det jag ville ha.. Nja, alla tips och idéer är värdefulla. Det jag letar efter kan heta Sållnät också. 4mm är grova maskor, men sållnät är sådant som arkeologer m.m. använder. Frågan är bara vart man kan få tag på sådant?

Fredells har sållnät i metervara, olika maskstorlekar.

• Gilla
Mia-Louise
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.