14 289 läst ·
65 svar
14k läst
65 svar
säljaren höjer priset!!!
Bedsiktning igår,
Inga överaskningar alls
så kontraktsskrivning antagligen senare i veckan. Japp Buster1, självklart ska den klausulen med 
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Usch! Om köparen accepterar efter denna cirkus, så är det ju en signal till marknaden att det är okej att bete sig hur som helst. Inget gott kommer ut av det, åtminstone inte för seriösa köpare och säljare. Jag kan inte gratulera er till köpet, jag beklagar att ni gick med på det. 
Håller med. Skulle själv aldrig gott med på det. Inte undra på att priser är dyra när man som köpare bjussar mer än marknaden säger att det kostar!Stefan Bengtsson skrev:
Marknaden sa ju vad det kostade?
Säljaren valde att inte sälja till det högsta budet, köparen bjöd mer tills säljaren var nöjd och affär gjordes.
Marknaden har talat. Ett objekts värde är det som någon är villig att betala för det.
I det här fallet var köparen villig att betala det nya högre beloppet, kanske ännu mer om ngn annan också var intresserad.
Säljaren valde att inte sälja till det högsta budet, köparen bjöd mer tills säljaren var nöjd och affär gjordes.
Marknaden har talat. Ett objekts värde är det som någon är villig att betala för det.
I det här fallet var köparen villig att betala det nya högre beloppet, kanske ännu mer om ngn annan också var intresserad.
Nja, köparen körde väl bistånd i det här fallet för att säljaren ej skulle få kvarskatt. Det var väl efter budgivningen var klar detta lades till. Hade varit bättre att låta huset komma ut igen tror jag.(I alla fall för köparen)Hubbe2 skrev:Marknaden sa ju vad det kostade?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Eller också är ett objekts värde det som säljaren är villig att sälja det för. Man kanske kan säga att ett objekts värde är det som säljare och köpare kommer överrens om.Hubbe2 skrev:Marknaden sa ju vad det kostade?
En säljare som efter överrenskommelsen höjer priset, förtjänar inte att få sitt objekt sålt.
En köpare som efter överrenskommelsen sänker budet, förtjänar inte att få köpa.
Kanske inte bokstavligt enligt lagboken, men efter min affärsmoral.
Redigerat:
Klicka här för att svara