Hahaha....vilken tur att vår säljare inte ville ha extra betalt för braskamin då. Det hade ju blivit ett rejält hål. :-)

Svar igen till ppalm

Se #9

https://villaagarna.se/Global/Dokum...fastighet/Vad ingår i fastighetsköpet2012.pdf

Det gäller fast monterad stege på tak och/eller vägg.

Många mäklare har inte korrekt information. Har själv haft en dispyt om detta vid min husförsäljning och både min och köparens juridiska ombud var rörande eniga om att en lös normal stege som kan köpas på vilken byggmarknad som helst inte ingår i ett husköp. (menade inget illa med mitt tidigare svar men blev sur när jag kom ihåg min tidigare dispyt med min köpare :-) )

ppalm skrev:
[länk]

Den här frågan om man måste lämna kvar stegen eller ej kan man ju vända på.

Är det någon lag om att man måste äga en stege då sotaren kommer? Man kan ju faktiskt låna en från grannen då det behövs.

Så om man flyttar bort stegen innan visning så kan det ju likställas med att man aldrig har ägt någon stege, dvs man kan behålla stegen när man flyttar. Eller???

MrPlow
Adam F skrev:
Jag förstår inte kommentarer om "snikenhet" eller liknande när säljaren vill sälja sånt som inte tillhör huset till marknadspris. Köparen köper ett hus, inget annat.

Tycker man att det är för dyrt får man väl pruta, eller låta bli att köpa.

/Adam
Det är väl just att köparen gör säljaren en tjänst genom att ta över köpa saker som hen inte behöver.

Visst kan det hjälpa köparen också men det är ju i regel lättare att köpa något beggat än att sälja det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.