Hej!

För snart 3 år sedan köpte jag och sambon ett hus där det såldes ''som det stod''. Möblerat och fullt i alla skåp.
En äldre dam som flyttat in på ålderdomshem. Mycket utav det som blev kvarlämnat i huset är för dyrt för att kasta, men för billigt för att riktigt orka sälja... Mycket fat, vaser, tallrikar, glas av bra tillverkare. Övriga såna där gulliga ''tant'' assietter med fina motiv och formglada kaffekoppar. Hela bokserier om svensk historia, konstlexikon, nordens flora mm. Skomakarlampor, golvlampor i röd högblank pianolack... Ni förstår! Saker som helt klart går att sälja. Blandat jox som tar en jäkla massa plats.

Dilemmat ligger i att för att sälja allt detta själva skulle kräva 30... 40... 50?... Annonser, där det antingen ska skickas eller anordnas med tider hit och dit för upphämtning, ett grisgöra för 100-400kr förtjänst per annons.

Vet någon om en aktör som köper in gott och blandat? Bukowskis ansåg att värdet var för lågt och antalet för många, precis som vi tycker då alltså :p Metropol faller också bort.

Stockholmstrakten (y)

Trevlig helg på er!

Redigerat:
Norr eller söder om Stockholm? Jag vet en som köper upp sådant men då bör det vara hyfsat nära Uppsala.

maah maah skrev:
Norr eller söder om Stockholm? Jag vet en som köper upp sådant men då bör det vara hyfsat nära Uppsala.
Norr om stockholm. Men kan absolut köra en bit för att bli av med allt på direkten.
Uppsala funkar gott! Vad kan detta företag tänkas heta?

P
Det finns firmor som värderar, köper, hämtar och sorterar hela bohag och säljer/auktionerar, men som lär ta en stor procentandel av vinsten.

P Posselosse skrev:
Det finns firmor som värderar, köper, hämtar och sorterar hela bohag och säljer/auktionerar, men som lär ta en stor procentandel av vinsten.
Hörde av mig till en sån aktör i stockholm, men de ville köpa kompletta bohag. Med möbler och allt, i mycket större omfattning än det vi säljer tyvärr.

Ett alternativ och det enklaste är att lägga annons på blocket med ett antal inredningsfoton med pryttlarna. Sätt ett lämpligt (och lockande) totalpris med notering att allt ingår och måste medtagas. Då slipper TS jobbet med packning, transporter, prisdiskussioner med många etc. Såvida TS nu vill slippa merarbetet.

• Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
S StorBagaren skrev:
Norr om stockholm. Men kan absolut köra en bit för att bli av med allt på direkten.
Uppsala funkar gott! Vad kan detta företag tänkas heta?
Jag skickar PM

• Gilla
StorBagaren
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Ett alternativ och det enklaste är att lägga annons på blocket med ett antal inredningsfoton med pryttlarna. Sätt ett lämpligt totalpris med notering att allt ingår och måste medtagas. Då slipper TS jobbet med packning, transporter, prisdiskussioner med många etc. Såvida TS nu vill slippa merarbetet.
Detta är helt klart ett hett alternativ. Om vi inte hittar någon aktör som vill köpa allt över disk lär det bli något liknande.

Hade liknande problem när morsan gick bort.
Slutade med att vi lämnade det mesta till loppis/Erikshjälpen för ingen av oss orkade med det jobb det skulle innebära.

C
Sellpy, Refurn, skänka till loppis, leta vidare bland de som annonserar att de köper dödsbon.
Som du skriver, ett grisgöra att "splitta" partiet, så räkna inte med att någon är beredd att betala någonstans i närheten av vad som skulle inbringas om man sålde grejorna individuellt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.