2 982 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Säkring går på nya infrabastun
Sida 1 av 2
Hej
Har monterat ny infrabastu https://www.luxway.se/hoernbastu-infraroed/select-corner.html i totalrenoverad källare.
Vi körde den i förgår 3 timmar på nästan högsta temperatur utan problem. Idag efter bara en timme gick säkringen (två stycken, 16 och 18 som den då antagligen ligger på), vi slog tillbaka den och testade igen, efter 10 minuter gick den igen (bara säkring 16).
Det enda som är annorlunda idag mot i förigår är att vi satt in torktumlare och tvättmaskin i rummet bredvid tidigare idag men jag frågade elektrikern här om dagen specifikt om det skulle vara ett problem och det sa han direkt att det inte skulle vara, de ligger på olika. Och mycket riktigt så har TT och TM kört på utan problem medan bastuns säkring gick.
Ingenting annat verkar påverkat och ingen huvudsäkring har gått. Om det är bastun i sig det var fel på borde det väl visat sig direkt när den sattes igång eller kördes några timmar i förgår?
Ska höra med vår elektriker imorgon men testar skriva här också om någon har några idéer.
Har monterat ny infrabastu https://www.luxway.se/hoernbastu-infraroed/select-corner.html i totalrenoverad källare.
Vi körde den i förgår 3 timmar på nästan högsta temperatur utan problem. Idag efter bara en timme gick säkringen (två stycken, 16 och 18 som den då antagligen ligger på), vi slog tillbaka den och testade igen, efter 10 minuter gick den igen (bara säkring 16).
Det enda som är annorlunda idag mot i förigår är att vi satt in torktumlare och tvättmaskin i rummet bredvid tidigare idag men jag frågade elektrikern här om dagen specifikt om det skulle vara ett problem och det sa han direkt att det inte skulle vara, de ligger på olika. Och mycket riktigt så har TT och TM kört på utan problem medan bastuns säkring gick.
Ingenting annat verkar påverkat och ingen huvudsäkring har gått. Om det är bastun i sig det var fel på borde det väl visat sig direkt när den sattes igång eller kördes några timmar i förgår?
Ska höra med vår elektriker imorgon men testar skriva här också om någon har några idéer.
Hen har blåst er.L Thyrfalk skrev:Hej
Har monterat ny infrabastu [länk] i totalrenoverad källare.
Vi körde den i förgår 3 timmar på nästan högsta temperatur utan problem. Idag efter bara en timme gick säkringen (två stycken, 16 och 18 som den då antagligen ligger på), vi slog tillbaka den och testade igen, efter 10 minuter gick den igen (bara säkring 16).
Det enda som är annorlunda idag mot i förigår är att vi satt in torktumlare och tvättmaskin i rummet bredvid tidigare idag men jag frågade elektrikern här om dagen specifikt om det skulle vara ett problem och det sa han direkt att det inte skulle vara, de ligger på olika. Och mycket riktigt så har TT och TM kört på utan problem medan bastuns säkring gick.
Ingenting annat verkar påverkat och ingen huvudsäkring har gått. Om det är bastun i sig det var fel på borde det väl visat sig direkt när den sattes igång eller kördes några timmar i förgår?
Ska höra med vår elektriker imorgon men testar skriva här också om någon har några idéer.
Bara ringa direkt kvart i sju imorgon. Och betala inget tills det fungerar som en schweizisk klocka.