7 855 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Säkra upp till industriström i garage.
Medlem
· Västernorrland
· 12 028 inlägg
de lär väl ta samma schablonkostnad för alla som vill ha mer ampere antar jag. Säkert nån fin formel på ampere gånger meter kabel. Ska man ha 63A och det är en bit bort till den krämen så lär det väl kosta sexsiffrigt antar jag....
Återupplivar denna tråd!S Sven-Olov skrev:Såg ut att vara ganska grova kablar som matar men jag förstår ju att det är fler hushåll som ska ha möjlighet att uttöka lika mycket osv så det är bara invänta svar.
Och det är det jag menar att det bara kan vara aktuellt för mig om inte Fortum måste byta kabel från trafon för då handlar det om så mycket pengar att det är omöljigt. Men förfrågan är lämnad och jag meddelar vad som säger här så snart jag vet, kan tänka mig det finns fler som undrar.
Jo jag vet man inte fått vara och peta i skåpen, så det har jag givetvis inte gjort heller☺
Är i liknande situation och funderar också.
Hur gick det med allt?
Be din installatör skicka in en föranmälan till nätägaren, och invänta därefter offert. Offerten från nätägaren får du gratis och i värsta fall inser du att det blir på tok för dyrt och betalar bara installatören dennes minimidebitering för föranmälan.
Klicka här för att svara