Så här ser det ut vid taknocken serviceluckan på vårt radhustak. Tegelpannorna ligger inte an mot varandra, eftersom plåten runt takluckan ligger emellan. Det här är säkert inget problem vid ett normalt stilla regn – men vid oväder som hård blåst kombinerat med snö eller regn befarar jag att det kan komma in vatten.
Någon som har förslag på åtgärd? Någon typ av fyllnadsmassa kanske?
Någon som har förslag på åtgärd? Någon typ av fyllnadsmassa kanske?
Finns tätningsband, tex: https://www.byggmax.se/expanderande...OA5EEmV3rqBsphT4caubaBoCvYAQAvD_BwE#267=33244
Tack för flera bra svar!
Tackluckan byttes ut av hantverkare för 2-3 år sedan pga fukt i taket tunt den, men sedan dess har det varit torrt. Så vi får anta att det är tätt under pannorna. Jag kanske ändå köper tätningsband, så tack för tipset @Jonatan79
Jörgen
Tackluckan byttes ut av hantverkare för 2-3 år sedan pga fukt i taket tunt den, men sedan dess har det varit torrt. Så vi får anta att det är tätt under pannorna. Jag kanske ändå köper tätningsband, så tack för tipset @Jonatan79
Jörgen
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 389 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 389 inlägg
Wakaflex eller någon wakaflex kopia känns aningen mer lämpligt än tätningsband som är tänkt att klämmas mellan plåtar. Tätningsbandet funkar säkert jättebra ovanpå plåten men det behövs inte riktigt något där.
Redigerat:
Klicka här för att svara