Ska sätta in en ny köksblandare.

Gamla blandaren borttagen och nu slutar rören i en rak 10 *12 mm Klämringskoppling där muttern på 10 mm sidan saknas. Tänker spara kopplingen och endast ta muttern från en ny Klämringskoppling. Är det vettigt?


Klämringskoppling i rörinstallation där muttern på 10 mm sidan saknas, bakgrund med kakel och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det går bra:)
 
Varför sparade du inte muttern från gamla kranen?
Då behöver du bara köpa en ny klämring så funkar det igen. Tänk på att inte blanda fabrikat på olika klämringskopplingar som @Krilleman brukar rekommendera.
 
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Varför sparade du inte muttern från gamla kranen?
Då behöver du bara köpa en ny klämring så funkar det igen. Tänk på att inte blanda fabrikat på olika klämringskopplingar som @Krilleman brukar rekommendera.
Tyvärr försvann muttrarna när rivningsfirman tog ner det gamla köket.......
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Det går bra:)
Skönt att höra! Då slipper jag att kapa det gamla röret. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.