Ska sätta in en ny köksblandare.
Gamla blandaren borttagen och nu slutar rören i en rak 10 *12 mm Klämringskoppling där muttern på 10 mm sidan saknas. Tänker spara kopplingen och endast ta muttern från en ny Klämringskoppling. Är det vettigt?
Gamla blandaren borttagen och nu slutar rören i en rak 10 *12 mm Klämringskoppling där muttern på 10 mm sidan saknas. Tänker spara kopplingen och endast ta muttern från en ny Klämringskoppling. Är det vettigt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Varför sparade du inte muttern från gamla kranen?
Då behöver du bara köpa en ny klämring så funkar det igen. Tänk på att inte blanda fabrikat på olika klämringskopplingar som @Krilleman brukar rekommendera.
Då behöver du bara köpa en ny klämring så funkar det igen. Tänk på att inte blanda fabrikat på olika klämringskopplingar som @Krilleman brukar rekommendera.
Tyvärr försvann muttrarna när rivningsfirman tog ner det gamla köket.......Härryda2015 skrev:
Klicka här för att svara