1 415 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Saknar dränering?
Medlem
· Västra götaland
· 108 inlägg
Har precis schaktat upp på baksidan av vårat souteräng hus. Huset är från 1969....
Blev lite förvånad när jag kom ner en bit och det inte fanns någon kallasfalt på väggen? Det var nästan bara blålera så grävningen tog ett tag. Tyvärr fans det igen dränering när jag grävt ram sulan så vad gör jag nu?
Dagvattenrören fanns som stuprören gick till men ingen dränering.
Har tänkt använda isodrän eller likv. Är det möjligt att lägga nya dräneringsrör och koppla ihop dem med dagvattenledningen eller vad ska man göra??
Blev lite förvånad när jag kom ner en bit och det inte fanns någon kallasfalt på väggen? Det var nästan bara blålera så grävningen tog ett tag. Tyvärr fans det igen dränering när jag grävt ram sulan så vad gör jag nu?
Dagvattenrören fanns som stuprören gick till men ingen dränering.
Har tänkt använda isodrän eller likv. Är det möjligt att lägga nya dräneringsrör och koppla ihop dem med dagvattenledningen eller vad ska man göra??
Medlem
· Västra Götaland
· 217 inlägg
hur djupt under sulan har du grävt
Medlem
· Västra götaland
· 108 inlägg
Har grävt 30 cm under sulan. Grävde det sista för hand idag och fick fram en stenkista mn inga dränrör. Har ite sett något spolrör heller så antagligen finns det inga dräneringsrör
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västra götaland
· 108 inlägg
Enl. ritningar jag har så skall det finnas 4" tegelrör som dränering. Det rängnade kraftigt i natt och där jag fått fram stenkistan så rinner vattnet undan som det ska.
Kan man lägga nya rör på den stenkistan jag grävt fram och fylla på med nytt grus innan vi isolerar med isodränskivor?
Kan man lägga nya rör på den stenkistan jag grävt fram och fylla på med nytt grus innan vi isolerar med isodränskivor?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden