2 798 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Säkert vatten?
Men om ett auktoriserat företag har gjort vattendragningen vilket man kan förvänta sig och så är det i vårat fall, ska de då lämna ett intyg.
Jag läste det någon annanstans att auktoriserade företag har skyldighet att skriva på ett papper att de ska följa branschregler för något, några år sen och följa branschregler innebär juh att avsluta arbetet med ett intyg.
Någon som kan bekräfta detta?
Mvh
Bambi
Jag läste det någon annanstans att auktoriserade företag har skyldighet att skriva på ett papper att de ska följa branschregler för något, några år sen och följa branschregler innebär juh att avsluta arbetet med ett intyg.
Någon som kan bekräfta detta?
Mvh
Bambi
Stämmer.Bambi skrev:Men om ett auktoriserat företag har gjort vattendragningen vilket man kan förvänta sig och så är det i vårat fall, ska de då lämna ett intyg.
Jag läste det någon annanstans att auktoriserade företag har skyldighet att skriva på ett papper att de ska följa branschregler för något, några år sen och följa branschregler innebär juh att avsluta arbetet med ett intyg.
Någon som kan bekräfta detta?
Mvh
Bambi
Certifierade företag skall lämna intyg när arbetena är avslutade om de skall följa reglerna för "Säkert vatten"
Dock måste det någostans i överenskommelserna stå att "Säkert vatten" skall gälla. Det räcker inte att man srkrivit in att branschregler skall gälla. DÅ behöver de bara utföra arbetena i enlighet med "säkert vatten" men scertifieringskravet försvinner. Dock skall protokoll om täthetsprovning och temperaturer på varmvatten överlämnas.
Hej!
I avtalet står att byggfelsförsäkring ska ingå, de har valt Garbo som kräver att säkert vatten ska följas för att försäkringen ska gälla. Dessutom har väl firman skyldigheter mot sitt medlemskap Säkert vatten att intyg ska överlämnas till beställaren, så varför skulle vi inte få det?
Finns det inga nybyggnadskrav som ska följas från Boverket? Om entreprenören och kunden(Vi) är oense om det byggts i enlighet med säkert vatten hur löser man de då?
I avtalet står att byggfelsförsäkring ska ingå, de har valt Garbo som kräver att säkert vatten ska följas för att försäkringen ska gälla. Dessutom har väl firman skyldigheter mot sitt medlemskap Säkert vatten att intyg ska överlämnas till beställaren, så varför skulle vi inte få det?
Finns det inga nybyggnadskrav som ska följas från Boverket? Om entreprenören och kunden(Vi) är oense om det byggts i enlighet med säkert vatten hur löser man de då?
Klicka här för att svara