Krilleman
Nej funkar mindre bra. 3bars öppningstryck

köp 1,5bar.
 
krilleman_215 skrev:
Och på inkommande KV till pannan ska det sitta ett ventilrör som du kompletterar med en R15 säkerhetsventil 9bar.

[länk]
denna frågan/svaret missade jag helt, vilken uppgift har själva ventilröret? avstängningsfunktion samt anslutning av säkerhetsventil? eller har den nån fler funktion, typ backventil... annars kändes den dyr jämfört med en T-koppling och en vanlig kulventil...

EDIT:
ser att den innehåller en backventil vilket ju ska finnas med,
men är det någon skillnad på dessa förutom priset?
rinkaby är lite billigare..
http://www.rorprodukter.se/varme/armaturer_ventiler/ventilror/ventilror_22mm--4311084
http://www.rinkabyror.se/artikel/ventilror-med-uttag-22/?select=true
 
Redigerat:
thestrut skrev:
vänta här nu! nu hänger jag inte med...

det är samlingsröret som jag inte hittar nån annan stans än dinvvsbutik (som f.ö. var väldigt dyra på allt annat)
jag undrade om det finns något liknande på tex rorprodukter eller rinkaby.

Köper du kärlet på rinkaby så följer det med:

"Med armatur inkl. säkerhetsventil 1,5 kg. Höjdmåttet är utan armatur."
 
ja73 skrev:
Köper du kärlet på rinkaby så följer det med:

"Med armatur inkl. säkerhetsventil 1,5 kg. Höjdmåttet är utan armatur."
kärlet är köpt och jag missade denna detalj... borde köpt ett med armatur inkluderat...
 
Krilleman
thestrut skrev:
denna frågan/svaret missade jag helt, vilken uppgift har själva ventilröret? avstängningsfunktion samt anslutning av säkerhetsventil? eller har den nån fler funktion, typ backventil... annars kändes den dyr jämfört med en T-koppling och en vanlig kulventil...
Precis, backventil och avstängningsventil sitter det på denna. Komplettera med säkerhetsventil R15.

Man kan absolut göra en egen variant med lösa delar också. Kulventil, backventil, T-rör för säkerhetsventil. Men det blir dyrare.

thestrut skrev:
EDIT:
ser att den innehåller en backventil vilket ju ska finnas med,
men är det någon skillnad på dessa förutom priset?
rinkaby är lite billigare..
[länk]
[länk]
Rinkabys 2989 (22mm) är precis samma sak fast LK som tillverkare.
 
Redigerat:
krilleman_215 skrev:
Precis, backventil och avstängningsventil sitter det på denna. Komplettera med säkerhetsventil R15.

Man kan absolut göra en egen variant med lösa delar också. Kulventil, backventil, T-rör för säkerhetsventil. Men det blir dyrare.
ps. såg du att jag redigerade inlägg #17 ?
 
Krilleman
jo, jag citerade ju din edit ;)
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Så det går att köpa vilken som helst av de jag länkade till i #17 :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.