4 769 läst ·
31 svar
5k läst
31 svar
Säkerhetsventil stänger inte ordentligt.
Husägare
· västra götaland
· 24 inlägg
Husägare
· västra götaland
· 24 inlägg
Ska man kanske dra på lite lin och pasta efter packningen ändå?
Husägare
· västra götaland
· 24 inlägg
Husägare
· västra götaland
· 24 inlägg
Nu sitter den på plats, tänkte dra tillbaka befintliga röret som satt på undersidan men misstänker att det fuskats med detta av installatören...
inne i röret skall väl också sitta en styrning har jag för mig?!
Satt varken det eller någon tätning i gängorna och det hängde helt löst nästan...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
inne i röret skall väl också sitta en styrning har jag för mig?!
Satt varken det eller någon tätning i gängorna och det hängde helt löst nästan...
Du har inte gått VVS gymnasiet eller Säkervatten va ? Det blir som de säger i Göta Kanal, det blir ett jävla drag i den här burkenJ jonaserik skrev:
Proppa inte säk, låt den droppa tills du har en ny.
Det där är en klämringskoppling, det är själva klämringen som tätar, den ska inte ha någon lin/gängtejp/etc utan eventuellt bara lite pasta.Ä äppelknyckaren skrev:
En ny klämringskoppling ska som mycket annat dras åt enligt tillverkarens anvisning, å det brukar vara handkraft plus 1-1,5varv med verktyg (gäller ny koppling, begagnad mindre).
Förr så användes bara stödhylsa inne i mjuka kopparrör, det du har kan vara halvhårda eller hårda kopparrör och det behövdes ingen stödhylsa till dom, idag har man oftast stödhylsa även i halvhårda kopparrör.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Husägare
· västra götaland
· 24 inlägg
Yes box, det är skvallerröret.
Sitter knappt fast alls så man kan vicka det fram och tillbaka fast det är åtdraget.
pissade nästan lika mycket vatten i kopplingen där som i slutet av röret..
Har ingen golvbrunn i källaren så hade velat leda det till någon hink eller liknande vid övertryck.
Lättaste kanske är att köpa en koppling med gummitätning som man kan fästa en vattenslang på och leda ner. (Liknande diskmaskinskoppling)
Tack så mycket för all hjälp!
Sitter knappt fast alls så man kan vicka det fram och tillbaka fast det är åtdraget.
pissade nästan lika mycket vatten i kopplingen där som i slutet av röret..
Har ingen golvbrunn i källaren så hade velat leda det till någon hink eller liknande vid övertryck.
Lättaste kanske är att köpa en koppling med gummitätning som man kan fästa en vattenslang på och leda ner. (Liknande diskmaskinskoppling)
Tack så mycket för all hjälp!
Det var det dummaste jag läst.J jonaserik skrev:
Är du bagare som försöker dig på något eller vad är de frågan om.