B bygges skrev:
Går inte direkt att välja, vill du ha osäkra enheter så nekar du uppdateringar, om inte får man tacka ja.
Jaså? Jag har just nu två val i min iPhone. Ett val innehåller "viktiga säkerhetsuppdateringar och rekommenderas för alla användare" samt ett annat val som bara anges som en uppdatering till en nyare version av iOS.

Det går också att välja om man vill ha automatiska uppdateringar av iOS respektive säkerhetsuppdateringar separat.

S Styrman_jansson skrev:
Jag har just nu två val i min iPhone
Ja just nu har du med din hårdvara tre olika alternativ. Jag tolkade dig lite som att det gick att "välja och vraka" och acceptera de uppdateringar som gäller säkerhet men skippa övriga, och så är ju inte riktigt fallet.

Du kan välja att inte uppdatera, uppdatera till senaste iOS 17-version med allt den innehåller eller till senaste iOS 18-version med allt den innehåller.

Oavsett vilken av uppdateringarna du väljer får du med allt som den iOS-versionen innehåller både avseende säkerhet och avseende "nya 'fräna' utseendeförändringar".

Alfredo Alfredo skrev:
Ja just nu har du med din hårdvara tre olika alternativ. Jag tolkade dig lite som att det gick att "välja och vraka" och acceptera de uppdateringar som gäller säkerhet men skippa övriga, och så är ju inte riktigt fallet.

Du kan välja att inte uppdatera, uppdatera till senaste iOS 17-version med allt den innehåller eller till senaste iOS 18-version med allt den innehåller.

Oavsett vilken av uppdateringarna du väljer får du med allt som den iOS-versionen innehåller både avseende säkerhet och avseende "nya 'fräna' utseendeförändringar".
Konstigt att jag har två val gällande automatiska uppdateringar då. Ett iOS i allmänt och ett för bara säkerhetsuppdateringar ;)

P
S Styrman_jansson skrev:
Konstigt att jag har två val gällande automatiska uppdateringar då. Ett iOS i allmänt och ett för bara säkerhetsuppdateringar ;)
Kan du ta en skärmdump på dessa för jag har inte fått det?

S Styrman_jansson skrev:
Ett iOS i allmänt och ett för bara säkerhetsuppdateringar
Varför tror du att en uppdatering till iOS 17.7 bara innehåller säkerhetsuppdateringar?

Alfredo Alfredo skrev:
Varför tror du att en uppdatering till iOS 17.7 bara innehåller säkerhetsuppdateringar?
Kanske räcker med OT nu men det var inte det jag avsåg. Uppdatering till iOS 18 längst ner såg jag inte förens du nämnde den.

B
S Styrman_jansson skrev:
Jaså? Jag har just nu två val i min iPhone. Ett val innehåller "viktiga säkerhetsuppdateringar och rekommenderas för alla användare" samt ett annat val som bara anges som en uppdatering till en nyare version av iOS.

Det går också att välja om man vill ha automatiska uppdateringar av iOS respektive säkerhetsuppdateringar separat.
Om du går in här https://support.apple.com/en-us/118723#a172 så ser du att det är långt ifrån endast säkerhetsuppdateringar i varje mindre uppdatering utan det är både och. Sen är det svårt att följa ditt resonemang, för då antar jag att du nekat varje större uppdatering för att undvika "fräna" nymodigheter och sitter på typ iOS14 där säkerhetsstödet upphörde 2021?

B bygges skrev:
Om du går in här [länk] så ser du att det är långt ifrån endast säkerhetsuppdateringar i varje mindre uppdatering utan det är både och. Sen är det svårt att följa ditt resonemang, för då antar jag att du nekat varje större uppdatering för att undvika "fräna" nymodigheter och sitter på typ iOS14 där säkerhetsstödet upphörde 2021?
Nej, som jag skrivit tidigare så slutar ibland appar o.d. fungera utan uppdateringar och då uppdateras det av nödvändighet. För övrigt så har jag endast säkerhetsuppdateringar på, alternativet finns under iOS uppdateringar under automatiska uppdateringar.

Så nu släpper jag detta och så kan vi fortsätta med elbilar.

D
S Styrman_jansson skrev:
Nej, som jag skrivit tidigare så slutar ibland appar o.d. fungera utan uppdateringar och då uppdateras det av nödvändighet. För övrigt så har jag endast säkerhetsuppdateringar på, alternativet finns under iOS uppdateringar under automatiska uppdateringar.

Så nu släpper jag detta och så kan vi fortsätta med elbilar.
Jag ser inställningen, en liten fundering är ju såklart hur den hanterar detta i verkligheten, ofta är ju uppdateringarna kombinerade, lite av varje i en uppdatering. Ett sidospår men jag insåg iaf att jag inte vet (detta heller). :)

• Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag ser inställningen, en liten fundering är ju såklart hur den hanterar detta i verkligheten, ofta är ju uppdateringarna kombinerade, lite av varje i en uppdatering. Ett sidospår men jag insåg iaf att jag inte vet (detta heller). :)
Nej jag får väl erkänna att jag heller inte vet exakt hur detaljerna kring detta fungerar men telefon påminner/aviserar att säkerhetsuppdateringar har gjorts/bör göras och sedan har jag nöjt mig med detta.

• Gilla
djac
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.