1 453 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Säkerhetsbrytare
Vi har en säkerhetsbrytare monterad till vår varmvattenberedare. Kom till stugan nu och ser att den står i läge 0(känns som avstängd). Jag undrar i vilket läge den ska stå? Läge 1 eller 0?
[Tack för snabbt svar. För att varmvattenberedaren ska värma upp vårt vatten så ska den stå i läge 1 så den får spänning?
Läge 1= ansluten utrustning spänningssatt.[/QUOTE]
QUOTE="etompau, post: 4591695, member: 166597"]Läge 0=ansluten utrustning spänningslös.E etompau skrev:
Läge 1= ansluten utrustning spänningssatt.[/QUOTE]
A Anders Brodén skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 195 inlägg
Och det skadar ju inte att försöka kolla/fråga runt varför den stod i läge noll. Om det nu inte var du som stängde av den. Det kan ju vara något annat som hänt förutom det uppenbara; spara ström.
Klicka här för att svara
