38 921 läst ·
37 svar
39k läst
37 svar
Säkerhetsbrytare för luftvärmepump
Ja, men materialkostnaden är rena rånet!!1PetterW skrev:MIn elektriker skulle sätta in en säkerhetsbrytare för en kommande luftvärmepump, jag önskade mig en så liten som möjligt (vanlig vridbrytare, typ denna) men han hävdade att det måste vara en brytare med möjlighet att låsa (den sitter inomhus så det känns inte rimligt). Han satte in en stor rackare, se bild, och den kostade 500 kr plus moms på fakturan.
Har han verkligen rätt?
Tog de 500 + Moms...exl arbete för den ????
http://www.elbutik.se/category.html?category_id=1907
Blåst av elektrikern som vanligt i den här branschen....(Tror knappast elfirman köpt den för mer än 150:- inkl moms...)
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Jaså, listpriset på olika säkerhetsbrytare på solar är i alla fall som minst 500 kr. De flesta låg runt 7-800 kr. Fast då listpris då.PST skrev:
//Patrik
Nettopris c:a 120..200+moms (beroende på rabatt), listpris 418+moms
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Alla vill tjäna pengar, kunderna försöker säkert tjäna pengar på sitt sätt i sina egna branscher.
//Patrik
//Patrik
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Vad tror du att det är för kvalitet på de du länkade till? Jag gissar att de är stämplade med ett namn som börjar på M.....PST skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Med ärligare timpriser skulle vi kanske slippa se sådana priser.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Men jämföra materialpriser gör väl kunderna när de fått fakturan eller jobbat gjort? Inte när valet av elfirma gäller, då är det nog timpriset som styr för de flesta, skulle jag tro.nsiak skrev:
//Patrik
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Jag ser gärna att kunderna efterfrågar ett ärligt timpris - men det gör de inte.