Snigla Snigla skrev:
🤔 har jag missat något ? Eller gjort något? 🤔
Ursäkta. Jag förväxlade dig med Abies Coreana.🙃

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Ursäkta. Jag förväxlade dig med Abies Coreana.🙃
Ja stavningen är ju snarlik... 😂😮😱😇

• Haha
  • Gilla
sinuslinus och 10 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja stavningen är ju snarlik... 😂😮😱😇
Ja precis😀

• Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
J
Intet Intet skrev:
Ja precis😀
Men innehållet ifrån dom två skribenterna är HELT olika @Snigla har väl dom överlägset mest bildsköna mat och bakelse bilderna på detta forum?

• Gilla
  • Wow
Snigla och 4 till
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
När vi är inne på foto så...
Har en Fujica Drive i förrådet. Laddades med vanlig 24*36 film men den delade varje ruta till två bilder, alltså 48 foton på en 24-rulle. Den var dessutom fjäder driven. Enligt handlaren jag köpte den begagnad av var modellen vanlig i polisbilar
Föräldrarna hade en Fujica half. En 36-rulle blev 72 bilder. Det kunde finnas tre år på en rulle. Barnen hann bli vuxna.
Svårt att hitta diaramar i halvformat idag, men jag lyckades hitta från en privatperson.

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Föräldrarna hade en Fujica half. En 36-rulle blev 72 bilder. Det kunde finnas tre år på en rulle. Barnen hann bli vuxna.
Svårt att hitta diaramar i halvformat idag, men jag lyckades hitta från en privatperson.
Jag körde bara svartvitt i eget labb. Hade den som andra-kamera när jag inte orkade ta med den vanliga Minoltan.

På åttiotalet gick många omkring med fickradio med sedan mobilen tagit över som nöjesmaskin ser man dem aldrig. Här två från Sony och en i form av en penna. Den sistnämnda med överraskande bra ljud.

• Två Sony fickradior, en svart Walkman FM/AM och en vit Walkman FM Stereo Mega Bass, båda från åttiotalet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Penna formad som en fickradio med texten "SCAN" och "RESET" synlig och en klämma fäst på sidan mot en grå bakgrund.
  • Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
På åttiotalet gick många omkring med fickradio med sedan mobilen tagit över som nöjesmaskin ser man dem aldrig. Här två från Sony och en i form av en penna. Den sistnämnda med överraskande bra ljud.
Påminner mig om att flera av mina tidigare mobiltelefoner hade FM-radio. Vad hände med den?

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
useless useless skrev:
Påminner mig om att flera av mina tidigare mobiltelefoner hade FM-radio. Vad hände med den?
Återvinningen?

• Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Försvunnet sedan några år, vad gäller ljudkvaliteten var de äldre ofta bättre, här den obskyra Marshall London som idag har kultstatus men blev en flopp då den introducerades för tio år sedan. Tror det bara tillverkades drygt trettiotusen av modellen. Min gamla glappar i batterikontakten men felfria har sålts dyrt på nätet. Såg till och med en tomkartong säljas för hälften av vad jag gav för telefonen.

• Smarttelefonen Marshall London, frontal vy med svart skärm och Marshall-logotyp på svart bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
imported_Benno imported_Benno skrev:
I Japan (före de digitala rymdtoaletterna med uderredsbehandling) finns kombinerat handfat och toalett. Tvättvattnet släpps ned i spoltanken och används en gång till när man spolar. Borde spara mer på vatten än att spola med dricksvatten.
Ja och en annan viktig anledning är att spara på utrymme, japanska hus är mindre än svenska hus.

useless useless skrev:
Min har fortfarande radio, dock sällan använd.

D Deltidslantisen skrev:
Min har fortfarande radio, dock sällan använd.
Vilken modell/fabrikat?

Alfredo Alfredo skrev:
Vilken modell/fabrikat?
Ulefone. Dock glömt om det är 18 eller 19, de ser likadana ut. Tegelsten.

• Gilla
samordnarnoutlook.com och 1 till
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
Ulefone. Dock glömt om det är 18 eller 19, de ser likadana ut. Tegelsten.
Ja, se på fasiken. Jag har en Armor 18 och den har ju radio.

• Gilla
Deltidslantisen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.