1 648 113 läst ·
14 729 svar
1648k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Kommer ihåg den som användes på gymnasiet för att kunna visa miniräknaren för hela klassen.ÅkeSun skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill även minnas att det ingick någon form av "OH-kunskap" där man fick lära sig att skriva tydligt på OH-bilder och hur man skulle täcka över med ett annat papper som man drog undan allteftersom man pratade sig igenom sin slide.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 749 inlägg
Ja just! Den skiten. Vi hade en SYO-konsulent som hade gått den kursen. Hans presentationer såg ut som en adventskalender med olika pappersbitar tejpade mot OHn som växlades fram och tillbaka ett tjugotal gånger på en enda slide. (Nej, det var nog bara tio gånger...tensiden skrev:
Kommer ihåg att mina föräldrar blev fullständigt tossiga på det spektaklet. Staffan Westerberg var ren amatör i jämförelse med den gubben.
Fanns färdiga "fabriksgjorda" OH-bildspel med en massa lappar och små delbilder med gångjärn. Har svaga minnen men de kan ha förekommit när undertecknad gick sin första trafikskola 1988, sen höst.
Har nog använt det mesta som nämns, dock inte den där miniräknarhistorien.
Och det trycktes kurspärmar, men bara att lämna in original och skriva antal kurspärmar till kopiering till de som skötte den funktion.
De fixade även pärmar med OH om det behövdes flera.
Har kvar några OH-bilder som nostalgi, kan inte slänga dem😇
Och det trycktes kurspärmar, men bara att lämna in original och skriva antal kurspärmar till kopiering till de som skötte den funktion.
De fixade även pärmar med OH om det behövdes flera.
Har kvar några OH-bilder som nostalgi, kan inte slänga dem😇
Redigerat:
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 406 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 406 inlägg
Den som gick att köra i kopiatorn var säkert dyrare i inköp, att den andra orsakade kopiatorstillestånd och kostsamma reparationer var nog inte inköparens bekymmer.imported_Benno skrev:
Har inte glömt.. men börjat sakna!
Hålen i påslakanens hörn.. 😳 där man kunde ta tag i täckets hörn för att hålla i det när man rätade ut täcket inuti påslakanet!
Är inte alls lika lätt o byta i sängen idag och få täcket på plats därinne.. *suck o gr* senaste tre set:en av påslakan som jag köpt.. har haft "stängda hörn" 👎
Hålen i påslakanens hörn.. 😳 där man kunde ta tag i täckets hörn för att hålla i det när man rätade ut täcket inuti påslakanet!
Är inte alls lika lätt o byta i sängen idag och få täcket på plats därinne.. *suck o gr* senaste tre set:en av påslakan som jag köpt.. har haft "stängda hörn" 👎
Normal rutin här att sprätta upp hörnen innan nya påslakan tas i bruk - problem solved! 🤗Snigla skrev:
😉🤣 man har bytt teknik för att göra det, men blir ett extra omtag och skakande.😇 blir lika bra👍Snigla skrev:
Och inget sprättande.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Eller så gör man som i vården för att spara tid, tvätta påslakanet ut och in, och när du byter så stoppar du bara in armarna genom det stora hålet, håller i hörnen på täcket och vränger lakanet utanpå ... 👍Snigla skrev:
När jag tvättar verkar det inte spela nån roll hur jag har dem när jag stoppar i dem i maskinen.. när jag tar ut dem (oavsett torktumlare el tvättmaskin..) så är det bara ett påslakan i en stor hög...!! (allt annat är inuti det där sabla påslakanet haha)Dan_Johansson skrev:
Men jag vänder på det också.. för o komma åt "hörnen" från rätt (?) håll...