C cpalm skrev:
Ha ha, det där kanske är något att fundera på att återinföra. Kassörsuppdraget är fast knutet till lägenheten 😀
Eller så får alla kassörer ett inmurat kassaskåp? 🤔

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Maria T
B Bonzo2000 skrev:
Den där var bra.

Jag började brodera det här motivet för några år sedan, men tappade tålamodet innan jag blev klar.
[bild]
Men du har väl kvar det? Skicka till mig ska jag färdigställa åt dig, jag är j*ligt flink på korsstygn 😉

• Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
mexitegel mexitegel skrev:
Hittade denna på en loppis som gav flashbacks😍.

[bild][bild]
Ungefär som när nån kompis gjorde ett bland-band åt en, fast här ett färdigt koncept. Har för mig att man kunde prenumerera på Absolut Music.

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Ungefär som när nån kompis gjorde ett bland-band åt en, fast här ett färdigt koncept. Har för mig att man kunde prenumerera på Absolut Music.
Och Okej!

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Rött askfat i aluminium med texten "Tingsryds Drycker" och en vit krona, placerat på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Askfat. Finns ju inte att köpa längre i inredningsaffärer. Knappt på loppisar. Denna är i aluminium och jag har en annan som var min tjänsteaskfat i keramik med firmalogo.
Och några till.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 4 till
  • Laddar…
4774
T Thomas_Blekinge skrev:
[bild]
Askfat. Finns ju inte att köpa längre i inredningsaffärer. Knappt på loppisar. Denna är i aluminium och jag har en annan som var min tjänsteaskfat i keramik med firmalogo.
Och några till.
Väldigt heta på auktioner , går under det snofsiga namnet Rök memorabilia. Tips om du vill sälja 😀

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Tändstickor för gengasmotorer.
Två öppnade askar med "Tre Stjärnor" gengaständstickor på en träyta, med några stickor synliga i den nedersta asken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Googla på gengasmotor så ser ni vad som menas. Feta tändstickor för detta var som dagens tändsatser för grillen. Jag har inte testat dessa. Till salu för porto plus 50 kr.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Väldigt heta på auktioner , går under det snofsiga namnet Rök memorabilia. Tips om du vill sälja 😀
Tack! Menar du lantauktioner eller något på nätet?

4774
T Thomas_Blekinge skrev:
Tack! Menar du lantauktioner eller något på nätet?
Bukowskis, Netauction, ja de seriösa auktionshusen samt på ställen som Tradera bla och självklart så är samlarna och söker med ljus och lykta efter billig memorabilia på lantauktioner, bakluckeloppis osv osv..

4774
T Thomas_Blekinge skrev:
Tändstickor för gengasmotorer.
[bild]

Googla på gengasmotor så ser ni vad som menas. Feta tändstickor för detta var som dagens tändsatser för grillen. Jag har inte testat dessa. Till salu för porto plus 50 kr.
Jag köper dem gärna 😀

T Thomas_Blekinge skrev:
[bild]
Och några till.
Jag har ett redigt cigarraskfat.😊

Mer en företeelse än sak jag nästan glömt är hur den norska bilparken såg ut på 70 och 80-talet. I princip bara japanska bilar som Datsun och Mazda. Idag ser det lite annorlunda för våra grannar.

Fotografen Fotografen skrev:
Jag har ett redigt cigarraskfat.😊
Askfat med snurrskiva när man trycket på mittendelen fanns nästan överallt på 1970-talet utanför hemmet när jag växter upp, är dom också något som letas efter idag??

Själv var jag aldrig intresserad att börja röka, någonsin - det blir man inte med några nära döden-upplevelse med falsk krupp som liten och där rökdoft av cigarett kunde vara utlösande (min uppväxts hem var rökfri, och det är jag inte alls ledsen för)

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
X xxargs skrev:
Askfat med snurrskiva när man trycket på mittendelen fanns nästan överallt på 1970-talet utanför hemmet när jag växter upp, är dom också något som letas efter idag??

Själv var jag aldrig intresserad att börja röka, någonsin - det blir man inte med några nära döden-upplevelse med falsk krupp som liten och där rökdoft av cigarett kunde vara utlösande (min uppväxts hem var rökfri, och det är jag inte alls ledsen för)
Ohh, såna hade mina kedjerökande släktingar i Norge. Har för mig de fanns på Danmarksbåtarna också. Växte annars också upp i ett rökfritt hem. Farsan slutade röka när jag föddes. Jag var väl för dyr i drift, så han fick spara in på något 😂

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Kompanistryk
Alfredo Alfredo skrev:
Du tänker en sak vi har glömt bort att den har funnits?
P Pin skrev:
Fel tråd!
Det ordnar vi.

• Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.