1 749 652 läst ·
15 775 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Fick till mig i dag ett ljud... googlade nu och det var inte riktigt samma jag hittade men, kanske fanns det olika? Radions stereotest från 1976. Jag var 10 år då.
Och det var väl därifrån memet "Här är Per Ahlmark, min åsikt kommer från en obestämd plats" kommer. Eller något liknande, minns inte riktigt.F fikonstina skrev:
Åsyftandes Folkpartiets velande.
/Höghus
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Och till skillnad från då, sker dagens stereotest med blixtens hastighet. Typ; left, right, left, right, left, right. Nuförtiden går allt mycket snabbare, varför långa pauser och den lilla trudelutten mellan testerna kan man undra. Säger en del om vårt samhälle.F fikonstina skrev:
Micke B Tretow gjorde en variant på detta test, "-min röst kommer nu från under mattan, eller från kristallkronan."
Ja kanske att mycket är mycket stressigare och hetsigare nuförtiden. Det mesta handlar ju om "effektivitet"....och att "leverera"...🤣Jonas Persson skrev:
Och till skillnad från då, sker dagens stereotest med blixtens hastighet. Typ; left, right, left, right, left, right. Nuförtiden går allt mycket snabbare, varför långa pauser och den lilla trudelutten mellan testerna kan man undra. Säger en del om vårt samhälle.
Micke B Tretow gjorde en variant på detta test, "-min röst kommer nu från under mattan, eller från kristallkronan."
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Hur var det att lyssna på stereotestet ovan? Då, när det begav sig skulle jag troligtvis inte ha reagerat, men idag 2024 tycker jag tyvärr att testen är olidligt långsam.H heimlaga skrev:
I alla fall jag har förändrats till en mer stressad person 😢
En orsak är säkerligen att man försöker ta sig igenom allt för mycket information per dag, inklusive alla dumheter.
Denna tråd är intressant, men den upptar en stund av din tid och det finns andra liknande källor. Inget av detta fanns för 40 år sedan.