Det här vad det jag doftade genom högstadiet. Jag hade alla utom den orangea längst till vänster. 🫣 Färgglada deodorantflaskor med kvinnliga porträtt på etiketterna, ordet "DATE." och "cologne deo" synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
Maria T
S Stevie Deville skrev:
På tal om lukta gott. Det här var den hetaste doften man kunde ha när jag gick i högstadiet.
[bild]

Jag gillar den fortfarande men dessvärre inte hustrun.
Den där.............. say no more, jag är fortfarande helt såld på den.

Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Det här vad det jag doftade genom högstadiet. Jag hade alla utom den orangea längst till vänster. 🫣[bild]
Tror det var lite annorlunda bilder på tjejerna när jag köpte Date, men valde bara de som hade mörkt hår..eftersom jag har mörkt hår. Blondinerna klarade sig bra ändå. 😉

• Haha
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Tror det var lite annorlunda bilder på tjejerna när jag köpte Date, men valde bara de som hade mörkt hår..eftersom jag har mörkt hår. Blondinerna klarade sig bra ändå. 😉
Som rödhårig är utbudet skralt om man vill ha igenkänningsfaktor, vi är underrepresenterade i de flesta led. 😆

• Älska
Maria T
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Har en👍.
Och en lagerfeldt.
Saknar tyvärr old spice🤔😉😂😂
Finns inte Old Spice att köpa längre? Har en som jag använder extremt sällan 😊

V videopac skrev:
Finns inte Old Spice att köpa längre? Har en som jag använder extremt sällan 😊
Jo men frun tycker att det luktar gubbe, men det stämmer ju i så fall🤔🤣

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Jo men frun tycker att det luktar gubbe, men det stämmer ju i så fall🤔🤣
😂 Ja, jag är ju gubbe så... men jag gillade den även när jag var ung. Kanske var jag aldrig ung 😮😢😉

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
V videopac skrev:
😂 Ja, jag är ju gubbe så... men jag gillade den även när jag var ung. Kanske var jag aldrig ung 😮😢😉
Samma här 👍

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
En kul grej är att när mina döttrar i 30 års åldern känner doften av lagerfeldt så säger de att det luktar farfar. Han brukade sno av den när han var på besök.😉

V videopac skrev:
Jag körde Old Spice som 18-åring…köpte kittet med den röda rakhyveln.
Brudarna på den tiden gillade doften👍

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Det var väl ungefär samma tidpunkt som man bytte ifrån Ölschampot! till Timotej.
Sedan blev det ju ”tvunget att köra schampo+Balsam…
Vintage Palmolive schampo-annonsering, olika sorters hår, färgglada flaskor, tecknade porträtt, "FRISKT!", "OL!", "MJÄLT!", "ÄGG!".
Skapa konto
Kvinna i blommig krans binder blomstergirland, man i bakgrunden, naturmiljö, Timotei shampoon, vintage reklam.
Skapa konto
Reklambild för Jane Hellen Shampoo och Balsam, retrostil, kvinna leende, man sniffar på håret, rosa och blommig tematik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Maria T
In
Roga1337 Roga1337 skrev:
Det var väl ungefär samma tidpunkt som man bytte ifrån Ölschampot! till Timotej.
Sedan blev det ju ”tvunget att köra schampo+Balsam…
[bild][bild][bild]
Ölschampot och Jane Hellens gröna minns jag doften av. Det var lite "stort" att få gå till Åhléns och köpa ett eget schampoo, minns inte vilket schampoo mina föräldrar använde men troligen ungefär lika roligt som tandkrämen Dentosal, d v s inte roligt alls.

• Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
Bensin man har råd med.
En bild av en bensinmackpristavla i Sverige som visar priser för 95-oktan, E85, och diesel.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Mach77777 och 6 till
  • Laddar…
Nån som minns när mobiltelefoner var fast monterade i bilar, och tutade med signalhornet när det ringde?

Anekdot: Detta hände sig när jag var 18-19 år och sommarjobbade på den elfirma där jag sedan tillbringade ett par år.
Vi var på ett bygge, byggplatschefen hade en bil med telefon och telefonkopplad tuta. Denna är parkerad utanför kontorsbaracken. Telefonen tutar, slutar efter ett par tut och gubben (35-40 år gammal, "gubbe" då...) kommer utrusande, sliter upp dörren och greppar luren. Ingen där. Går in i kontoret igen.
Senare berättar ha själv vad som hände, han råkade ringa till sin egen bil, slänger på luren på kontorstelefonen och hinner ut och in i bilen innan han kommer på vad han gör...vi höll på att krevera!
Det roliga är ju att han berättar det själv, när vi såg det var det ju inget konstigt...😆

• Gilla
Manhunter och 3 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Nån som minns när mobiltelefoner var fast monterade i bilar, och tutade med signalhornet när det ringde?
Oh ja, sent 70-tal jobbade jag som servicetekniker/reparatör/monterare på STC Mobilelektronik på flöjelbergsgatan i Mölndal och dom hade "monopol" på montering av Motorola mobiltelefoner.

Det var rejäla pjäser typ 60*40*10 cm med fast telefonlur i hållare med knappsatsen på insidan luren, fast antenn monterad på bilen.

Dessa telefoner placerades även i kustbandet som nödtelefoner, undertecknad designade och byggde styrsystemet (baserat på en 6502 CPU) som gjorde att man kunde ringa upp telefonen och fråga efter batteristatus så sjöfartsverket kunde komma ut och byta till ett fulladdat vid behov.
Telefontiden var även begränsad till två minuter om jag kommer ihåg rätt.

• Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.