1 749 376 läst ·
15 773 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Tror det var lite annorlunda bilder på tjejerna när jag köpte Date, men valde bara de som hade mörkt hår..eftersom jag har mörkt hår. Blondinerna klarade sig bra ändå. 😉MariaiÖstergötland skrev:
Det var väl ungefär samma tidpunkt som man bytte ifrån Ölschampot! till Timotej.
Sedan blev det ju ”tvunget att köra schampo+Balsam…
Sedan blev det ju ”tvunget att köra schampo+Balsam…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
In
Ölschampot och Jane Hellens gröna minns jag doften av. Det var lite "stort" att få gå till Åhléns och köpa ett eget schampoo, minns inte vilket schampoo mina föräldrar använde men troligen ungefär lika roligt som tandkrämen Dentosal, d v s inte roligt alls.Roga1337 skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 397 inlägg
Nån som minns när mobiltelefoner var fast monterade i bilar, och tutade med signalhornet när det ringde?
Anekdot: Detta hände sig när jag var 18-19 år och sommarjobbade på den elfirma där jag sedan tillbringade ett par år.
Vi var på ett bygge, byggplatschefen hade en bil med telefon och telefonkopplad tuta. Denna är parkerad utanför kontorsbaracken. Telefonen tutar, slutar efter ett par tut och gubben (35-40 år gammal, "gubbe" då...) kommer utrusande, sliter upp dörren och greppar luren. Ingen där. Går in i kontoret igen.
Senare berättar ha själv vad som hände, han råkade ringa till sin egen bil, slänger på luren på kontorstelefonen och hinner ut och in i bilen innan han kommer på vad han gör...vi höll på att krevera!
Det roliga är ju att han berättar det själv, när vi såg det var det ju inget konstigt...😆
Anekdot: Detta hände sig när jag var 18-19 år och sommarjobbade på den elfirma där jag sedan tillbringade ett par år.
Vi var på ett bygge, byggplatschefen hade en bil med telefon och telefonkopplad tuta. Denna är parkerad utanför kontorsbaracken. Telefonen tutar, slutar efter ett par tut och gubben (35-40 år gammal, "gubbe" då...) kommer utrusande, sliter upp dörren och greppar luren. Ingen där. Går in i kontoret igen.
Senare berättar ha själv vad som hände, han råkade ringa till sin egen bil, slänger på luren på kontorstelefonen och hinner ut och in i bilen innan han kommer på vad han gör...vi höll på att krevera!
Det roliga är ju att han berättar det själv, när vi såg det var det ju inget konstigt...😆
Oh ja, sent 70-tal jobbade jag som servicetekniker/reparatör/monterare på STC Mobilelektronik på flöjelbergsgatan i Mölndal och dom hade "monopol" på montering av Motorola mobiltelefoner.Fotografen skrev:
Det var rejäla pjäser typ 60*40*10 cm med fast telefonlur i hållare med knappsatsen på insidan luren, fast antenn monterad på bilen.
Dessa telefoner placerades även i kustbandet som nödtelefoner, undertecknad designade och byggde styrsystemet (baserat på en 6502 CPU) som gjorde att man kunde ringa upp telefonen och fråga efter batteristatus så sjöfartsverket kunde komma ut och byta till ett fulladdat vid behov.
Telefontiden var även begränsad till två minuter om jag kommer ihåg rätt.