D Dilato skrev:
Jag är ganska säker på att det var centralutsug, i min fd bostadsrätt byggd 1965 satt det en tallriksventil precis så som i din bild och den sög.
Den sög fett! 😉

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vem blev inte fantastiskt upprörd? Hundar eller katter så tror jag (och hoppas) att andelen djurplågare som sprider och uppskattar sådant är ytterst liten. Och än värre så finns det copy cats... Ska vi låta barnplågare ta plats på detta forum också bara för att göra folk fantastiskt upprörda?
Tja, jag tyckte det var ganska uppenbart att det inte var på riktigt, men nån tyckte väl säkert det verkade som en bra ide... Det var ingen pik mot dig för övrigt, det vara bara en återgång till trådens ämne...

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jonas Persson
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, jag tyckte det var ganska uppenbart att det inte var på riktigt, men nån tyckte väl säkert det verkade som en bra ide... Det var ingen pik mot dig för övrigt, det vara bara en återgång till trådens ämne...
Tyvärr är en del så okunniga att ett skämt fullständigt snedtänder. Bonzai kitten var ett sådant fall. Samma med mitt andra exempel. Som man brukar skriva, inga djur kom till skada.

Nedan ett modernare exempel som påvisar okunskapen hos vissa. Ja, ibland är personen som kommenterar medveten om att det inte är sant, men det finns för många exempel, så en del är så pass okunniga.

Man sitter bredvid en dinosauriekropp, med kritiska Twitter-kommentarer om händelsen. (Bilden är iscensatt/fiktiv).
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
RoAd och 6 till
  • Laddar…
Unikt namn
Lill72 Lill72 skrev:
Kanske var det så att man samlade mer förr än nuförtiden :thinking:
Eftersom vanliga saker har så kort livstid nu fört tiden så får vi samla på digitala saker istället.
Som lajks i sociala medier eller poäng på byggahus. :)

• Gilla
  • Haha
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Ot. Vad hemskt lättkränkt man kan vara. Att ta upp fenomen, som någon glömt, är ju precis i trådens anda.

På tal om köksfläktar så är väl det häftigaste just nu att ha inbygg fläkt i spisen

Induktionshäll med integrerad fläkt, två kokande kärl, ånga sugs ned, köksingredienser, modern teknologi, matlagning.
Skapa konto

Modernt kök, vita kakelväggar, svarta skåp, inbyggda vitvaror, bänkskiva i sten, växt, stekpanna, levande ljus.
Skapa konto

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Ot. Vad hemskt lättkränkt man kan vara. Att ta upp fenomen, som någon glömt, är ju precis i trådens anda.

På tal om köksfläktar så är väl det häftigaste just nu att ha inbygg fläkt i spisen

[bild]
[bild]
Hur blir det när man välter en stor kastrull soppa över den?

• Haha
Maria T
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Hur blir det när man välter en stor kastrull soppa över den?
Soppan försvinner. Problem solved.

• Älska
  • Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Soppan försvinner. Problem solved.
Smaaaart!

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Tyvärr är en del så okunniga att ett skämt fullständigt snedtänder. Bonzai kitten var ett sådant fall. Samma med mitt andra exempel. Som man brukar skriva, inga djur kom till skada.

Nedan ett modernare exempel som påvisar okunskapen hos vissa. Ja, ibland är personen som kommenterar medveten om att det inte är sant, men det finns för många exempel, så en del är så pass okunniga.

[bild]
:D allt ska påverkas av annat för att ha effekt det där var poppis när ny version av jurassic park var på insplening och nån rik amrikansk socialitetsman hade skjut nåt tiger,lejon. Så blev ett himmlaståhej så hollwoods A-celeb med Arnold blandannat började posta "say no to big5" och hålla upp handen och vissa fingrarna. som mycket annat 15min sen glömt och när finns personer som inte vet bättre får vissa saker mycket publicitet både gott och ont

Efter att ha tillbringat lite tid i vårat sydvästra grannland såg jag en företeelse jag glömt att den finns - Växlingskontor med långa köer av turister.

Varför växlar folk pengar över huvud taget? I princip alla butiker tar ju kort och lokal valuta går att ta ut i valfri uttagsautomat (troligen till en bättre kurs än växlingsluckan).
Det kan ju inte bara vara kriminella penningtvättare som går runt med större mängder kontanter som måste växlas in?

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Nissens
useless useless skrev:
Efter att ha tillbringat lite tid i vårat sydvästra grannland såg jag en företeelse jag glömt att den finns - Växlingskontor med långa köer av turister.

Varför växlar folk pengar över huvud taget? I princip alla butiker tar ju kort och lokal valuta går att ta ut i valfri uttagsautomat (troligen till en bättre kurs än växlingsluckan).
Det kan ju inte bara vara kriminella penningtvättare som går runt med större mängder kontanter som måste växlas in?
Det är bara att åka till närmaste flygplats, där har du köer vid Forex växlingskontor.
Jodå många av de som växlar är de med svarta pengar som växlar så att de kan ha kul för dem. Men det är också sådana som växt upp med att växla kontanter, och vill fortsätta med det.

Thailand slutade växla Svenska och Danska kronor tidigare i år pga misstänkt pengatvätt.

Växla aldrig forex, horribel kurs. Ta ut i ATM I landet du besöker

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det man får komma ihåg är att Sverige har kommit väldigt "långt" i ämnet kontantfrihet, om det nu är något framsteg.
USA och Tyskland tex använder kontanter i högre grad än Sverige.
Jag betalar oftast med kort i lokal valuta, men ibland kanske man inte vill visa upp det, riskera skimming, spärr osv.
Men, växla inga stora mängder hemma.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Kan ju tillägga att jag har rest ganska mycket i Europa de senaste 20+ åren. 2004 var vi på roadtrip genom Östeuropa och hälsade på bekanta i Bosnien bl a. Inte ens i halvt fallfärdiga beninmackar på landsbygden i Serbien var det några problem att betala med kort.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Var i belgien förra sommaren. Var två gånger vi fick skita i ett ställe pga de inte tog kort. En gång var det lite trist för det var strandbaren på en strand och det var enda stället. I år var vi i Frankrike och enda stället som krävde kontanter var middagen på det chateau vi bodde på. Rummen och frukost var betalt via agenturen men middagen skulle hon ha i cash :)

Edit: var i Alperna i våras och där var det lite trist för åkte man fel så behövde man ta bussen och vissa bussar kostade pengar och tog bara cash.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.