Unikt namn
C Cjnilsson2 skrev:
Jo och framförallt kör dom med falsk marknadsföring. Kommer ihåg för några år sedan när dom hade reklam för sin "Lååååååååååånga" hamburgare. Jag och en kompis åkte till Burger King bara för denna och besvikelsen var till skillnad från hamburgaren stor.
Visade sig att den bara var smalare än en normal burgare
Haha den nitlotten gick jag också på.
Besvikelsen när den ynkliga masken som inte kan kallas hamburgare låg i min hand var total.
Men det måste väl varit en 10+ år sedan iaf?

Skulle
Unikt namn Unikt namn skrev:
Haha den nitlotten gick jag också på.
Besvikelsen när den ynkliga masken som inte kan kallas hamburgare låg i min hand var total.
Men det måste väl varit en 10+ år sedan iaf?
Skulle nog gissa på 10-12 år sedan, jag hade knappt ätit på BK innan och har absolut inte ätit där sen dess.

Kommer ihåg att jag var chockad över hur god en snabbmats burgare kunde vara första gången som jag åt på MAX. Någon som minns när dom öppnade på Väla?

C Cjnilsson2 skrev:
Skulle

Skulle nog gissa på 10-12 år sedan, jag hade knappt ätit på BK innan och har absolut inte ätit där sen dess.

Kommer ihåg att jag var chockad över hur god en snabbmats burgare kunde vara första gången som jag åt på MAX. Någon som minns när dom öppnade på Väla?
Under 2002 intog MAX Skåne genom att öppna restauranger i Hyllinge och Väla utanför Helsingborg och Löddeköpinge utanför Malmö.

• Gilla
Cjnilsson2
  • Laddar…
Jonas Persson
C Cjnilsson2 skrev:
Kommer ihåg för några år sedan när dom hade reklam för sin "Lååååååååååånga" hamburgare.
Hm, väcker att svagt minne. Sålde inte någon av de stora kedjorna en hamburgare som var avlång för 20-30 år sedan?

Mikael_L
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Hm, väcker att svagt minne. Sålde inte någon av de stora kedjorna en hamburgare som var avlång för 20-30 år sedan?
Max hade sin "Steak & Bread". Som var avlång och serverades i ett baguetteliknande bröd.
Fanns under typ hela 80-talet, men jag tror den försvann någonstans runt -90.
Den har jag tryckt i mig ett antal av

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Mikael_L
T TowaTei skrev:
Ja, när jag växte upp var 90g standardstorleken hos Sibylla, även om det även fanns hela 150g för riktiga våghalsar
dagens Whopper är mindre än den var på 90-talet för det är den inte, MEN jag tycker faktiskt att den smakar annorlunda sedan ca 12-15 år tillbaka. Det är köttet som är annorlunda, det smakade mer "riktigt" grillat förr, tycker jag. Det finns fortfarande någon form av grillsmak, men jag tycker att den känns mer fejk jämfört med den gamla
Jag käkade ganska ofta Sibyllas 150gr, med bara svartpeppar, rå lök och sallad under 80-talet. Då hade dom en riktigt fin burgare med riktig smak, helt onödigt att dölja den goda med en massa dressing. Jag skippade också pommes för det mesta då

Sen sunkade de förstås ner sig med tiden och började ha en mycket tristare 150grammare.

• Gilla
lob
  • Laddar…
Jag har troligtvis frågat förr, men är det någon mer än jag som kommer ihåg McViking med våffelpotatis. Verkar nästan ha fallit i någon kollektiv glömska. Den vill jag minnas var riktigt bra :D

hsd
Jag har glömt när men kommer ihåg "kriget" mellan max å frasses

Mikael_L
Tja.
Det är ju trots allt bara ett namn som är på väg tillbaka, det lär ju inte finnas det minsta annat som återuppstår.
De kunde lika gärna döpa den till Kcolc.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag käkade ganska ofta Sibyllas 150gr, med bara svartpeppar, rå lök och sallad under 80-talet. Då hade dom en riktigt fin burgare med riktig smak, helt onödigt att dölja den goda med en massa dressing. Jag skippade också pommes för det mesta då
Ja jag brukade också specificera precis vad jag ville ha på burgaren, oftast bara ketchup, senap och och lök. Det här med "allt på" kom inte in i mitt liv förrän på 90-talet.

En liten anekdot i allt hamburgande var före sekelskiftet på nån donken utanför stockholm. Jag och en kompis travar in och kompisen beställde en "färsk" hamburgare. Han ville minsann inte ha nån solarievärmd sak som legat flera timmar. Världens diskussion uppstod och det blev nästan lite pinsamt men vi fick till slut mat som var gjord enkom för oss. Inget som legat på kö alls.

richardtenggren
S Stefan1972 skrev:
En liten anekdot i allt hamburgande var före sekelskiftet på nån donken utanför stockholm. Jag och en kompis travar in och kompisen beställde en "färsk" hamburgare. Han ville minsann inte ha nån solarievärmd sak som legat flera timmar. Världens diskussion uppstod och det blev nästan lite pinsamt men vi fick till slut mat som var gjord enkom för oss. Inget som legat på kö alls.
Det enkla hade väl varit att beställa utan gurka eller något annat skräp, själv kör jag naturell :D

Unikt namn
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det enkla hade väl varit att beställa utan gurka eller något annat skräp, själv kör jag naturell :D
Så brukade jag beställa mina Happy Meal som barn. Men då tog min burgare 20minuter att fixa och familjen hann äta klart innan jag ens fått min mat.
Gurka... :sick:

C
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Jorå. Alla har nog haft någon sådan variant, så även mackedonkan. Kan den hetat något med sandwich, om jag minns rätt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.