1 749 369 läst ·
15 773 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Haha den nitlotten gick jag också på.C Cjnilsson2 skrev:Jo och framförallt kör dom med falsk marknadsföring. Kommer ihåg för några år sedan när dom hade reklam för sin "Lååååååååååånga" hamburgare. Jag och en kompis åkte till Burger King bara för denna och besvikelsen var till skillnad från hamburgaren stor.
Visade sig att den bara var smalare än en normal burgare
Besvikelsen när den ynkliga masken som inte kan kallas hamburgare låg i min hand var total.
Men det måste väl varit en 10+ år sedan iaf?
Skulle
Kommer ihåg att jag var chockad över hur god en snabbmats burgare kunde vara första gången som jag åt på MAX. Någon som minns när dom öppnade på Väla?
Skulle nog gissa på 10-12 år sedan, jag hade knappt ätit på BK innan och har absolut inte ätit där sen dess.Unikt namn skrev:
Kommer ihåg att jag var chockad över hur god en snabbmats burgare kunde vara första gången som jag åt på MAX. Någon som minns när dom öppnade på Väla?
Under 2002 intog MAX Skåne genom att öppna restauranger i Hyllinge och Väla utanför Helsingborg och Löddeköpinge utanför Malmö.C Cjnilsson2 skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Max hade sin "Steak & Bread". Som var avlång och serverades i ett baguetteliknande bröd.Jonas Persson skrev:
Fanns under typ hela 80-talet, men jag tror den försvann någonstans runt -90.
Den har jag tryckt i mig ett antal av
T TowaTei skrev:
Jag käkade ganska ofta Sibyllas 150gr, med bara svartpeppar, rå lök och sallad under 80-talet. Då hade dom en riktigt fin burgare med riktig smak, helt onödigt att dölja den goda med en massa dressing. Jag skippade också pommes för det mesta dådagens Whopper är mindre än den var på 90-talet för det är den inte, MEN jag tycker faktiskt att den smakar annorlunda sedan ca 12-15 år tillbaka. Det är köttet som är annorlunda, det smakade mer "riktigt" grillat förr, tycker jag. Det finns fortfarande någon form av grillsmak, men jag tycker att den känns mer fejk jämfört med den gamla
Sen sunkade de förstås ner sig med tiden och började ha en mycket tristare 150grammare.
Jag har troligtvis frågat förr, men är det någon mer än jag som kommer ihåg McViking med våffelpotatis. Verkar nästan ha fallit i någon kollektiv glömska. Den vill jag minnas var riktigt bra 
https://www.dagensps.se/weekend/mat-vin/klassiska-hamburgerkedjans-comeback/Dan1891 skrev:
Verkar vara på väg tillbaka!
Ja jag brukade också specificera precis vad jag ville ha på burgaren, oftast bara ketchup, senap och och lök. Det här med "allt på" kom inte in i mitt liv förrän på 90-talet.Mikael_L skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 026 inlägg
En liten anekdot i allt hamburgande var före sekelskiftet på nån donken utanför stockholm. Jag och en kompis travar in och kompisen beställde en "färsk" hamburgare. Han ville minsann inte ha nån solarievärmd sak som legat flera timmar. Världens diskussion uppstod och det blev nästan lite pinsamt men vi fick till slut mat som var gjord enkom för oss. Inget som legat på kö alls.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Det enkla hade väl varit att beställa utan gurka eller något annat skräp, själv kör jag naturellS Stefan1972 skrev:En liten anekdot i allt hamburgande var före sekelskiftet på nån donken utanför stockholm. Jag och en kompis travar in och kompisen beställde en "färsk" hamburgare. Han ville minsann inte ha nån solarievärmd sak som legat flera timmar. Världens diskussion uppstod och det blev nästan lite pinsamt men vi fick till slut mat som var gjord enkom för oss. Inget som legat på kö alls.