Jag kommer ihåg miniskidor, som man halvt slog ihjälsig på på det goda 80-talet.
Finns såna kvar nu?

Ett par röda miniskidor med svarta bindningar, typiska för 1980-talet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nyfniken och 17 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag kommer ihåg miniskidor, som man halvt slog ihjälsig på på det goda 80-talet.
Finns såna kvar nu?

[bild]
Förhoppningsvis finns de inte kvar, visste inte ens att de överlevde 70-talet eftersom jag halvt slog ihjäl mig på dem i pulkabacken i Kronobergsparken (Stockholm) runt 1976. Kul ändå att bli påmind.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Förhoppningsvis finns de inte kvar, visste inte ens att de överlevde 70-talet eftersom jag halvt slog ihjäl mig på dem i pulkabacken i Kronobergsparken (Stockholm) runt 1976. Kul ändå att bli påmind.
Jodå! Jag höll på att slå ihjäl mig tidigt 80-tal på såna skidor! :)

• Haha
Maria T
  • Laddar…
Jaja, senare ändå med... Jag satte en på framhjulet på moppen i mitten på 90-talet, i något försök att imitera en snöskoter, och höll på att slå ihjäl mig på det sättet..

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Den ”moderna” tolkningen var väl snowblades som kom i mitten på 00-talet och nu senast var det väl skiskates eller något? :p

Jonas Persson
T Thomas_Blekinge skrev:
Alla sedlar är väl fyrkantiga?
Ok, kvadratisk.

• Haha
Patrik440
  • Laddar…
Jonas Persson
Kanske inte lika mainstrem - var det bara jag som under 70- och 80-talet letade i bibliotek eller på bokreor efter de gula böckerna från Delta Science Fiction?

Utbudet var minimalt och man läste det man kom över.

Gult omslag av Delta Science Fiction bok "Den Nakna Solen" av Isaac Asimov med illustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://deltasf.tumblr.com/omdelta

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Kanske inte lika mainstrem - var det bara jag som under 70- och 80-talet letade i bibliotek eller på bokreor efter de gula böckerna från Delta Science Fiction?

Utbudet var minimalt och man läste det man kom över.

[bild][länk]
Jag läste all Science Fiction jag kom över, även fantasy. Lite olika på olika bibliotek, på en del fanns en speciell hylla för denna typ av litteratur, på andra så var de utspridda som "vanlig" skönlitteratur.

Sam J. Lundwall... han har ju även skrivit några riktigt bra SciFi-romaner själv.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Finns såna kvar nu?

[bild]
Mina hade stålkant! Det du!

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Jonas Persson
V videopac skrev:
Jag läste all Science Fiction jag kom över, även fantasy. Lite olika på olika bibliotek, på en del fanns en speciell hylla för denna typ av litteratur, på andra så var de utspridda som "vanlig" skönlitteratur.

Sam J. Lundwall... han har ju även skrivit några riktigt bra SciFi-romaner själv.
Historien om sub undermenige Bernhard Rohrdrims äventyr i Inga hjältar här, om jag minns rätt, var ett av Sams verk.

Du beskriver mitt liv. Undras hur många det var som var likadana. Med tiden kände man igen namnen på andra som redan fyllt i lånekortet längst bak i boken.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
Fusk, då är det ju korta slalomskidor

• Gilla
Skip6711
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fusk, då är det ju korta slalomskidor
Med snowjoggers.. :geek:
Eller moonboots.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
Dom minns jag. Vanliga miniskidor var blå eller röda. De med stålkant var svarta och lite längre.

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Historien om sub undermenige Bernhard Rohrdrims äventyr i Inga hjältar här, om jag minns rätt, var ett av Sams verk.

Du beskriver mitt liv. Undras hur många det var som var likadana. Med tiden kände man igen namnen på andra som redan fyllt i lånekortet längst bak i boken.
Ja, det var ett par böcker om Bernhard, älskade dem! Ujuju, hur många gånger jag läst om Sagan om ringen exempelvis. Tur att man har så dåligt minne ;)

• Haha
Jonas Persson
  • Laddar…
B
useless useless skrev:
Vad var syftet med duschhuvan? Jag kan inte minnas att nån hade sån.
Samma här. Min skoltid var under 70- och 80-talen och jag minns inte att någon hade duschhuva/badmössa eller liknande i duschen. Hade någon haft det skulle det ha varit omtalat lång tid efteråt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.