1 750 388 läst ·
15 782 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Förhoppningsvis finns de inte kvar, visste inte ens att de överlevde 70-talet eftersom jag halvt slog ihjäl mig på dem i pulkabacken i Kronobergsparken (Stockholm) runt 1976. Kul ändå att bli påmind.Dan1891 skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 934 inlägg
Jaja, senare ändå med... Jag satte en på framhjulet på moppen i mitten på 90-talet, i något försök att imitera en snöskoter, och höll på att slå ihjäl mig på det sättet..
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Kanske inte lika mainstrem - var det bara jag som under 70- och 80-talet letade i bibliotek eller på bokreor efter de gula böckerna från Delta Science Fiction?
Utbudet var minimalt och man läste det man kom över.
https://deltasf.tumblr.com/omdelta
Utbudet var minimalt och man läste det man kom över.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag läste all Science Fiction jag kom över, även fantasy. Lite olika på olika bibliotek, på en del fanns en speciell hylla för denna typ av litteratur, på andra så var de utspridda som "vanlig" skönlitteratur.Jonas Persson skrev:
Sam J. Lundwall... han har ju även skrivit några riktigt bra SciFi-romaner själv.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Historien om sub undermenige Bernhard Rohrdrims äventyr i Inga hjältar här, om jag minns rätt, var ett av Sams verk.V videopac skrev:
Du beskriver mitt liv. Undras hur många det var som var likadana. Med tiden kände man igen namnen på andra som redan fyllt i lånekortet längst bak i boken.
Ja, det var ett par böcker om Bernhard, älskade dem! Ujuju, hur många gånger jag läst om Sagan om ringen exempelvis. Tur att man har så dåligt minneJonas Persson skrev:
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 430 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 430 inlägg