Magnus Filip skrev:
Tack! Det var andra bullar, skogsbevuxen sandmark i stadskärnan. Klart som korvspad.

Inte så som det stod i Felipedia
Vad är det för fel på Wikipedias text?

Hade en sån här på mitt rum på sent 60tal.
old-tv-on-wood-table-in-room-photo.jpg

• Gilla
Tullen127 och 3 till
  • Laddar…
Kommer ihåg denna dryck ungefär 1972
10372L.jpg

• Älska
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
Mina favoritbrallor tidigt 70tal, V-jeans
012uPWhSnGB2

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Räknemaskin från farsans skrivbord sent 60tal
168971-raknemaskin-original-odhner-1900-talets-forsta-halft_300.jpg

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
L lordi skrev:
Farsan invandrade till Sverige på 60-talet och han berättade att han tyckte det var en väldigt märklig sedvänja att man inte fick köpa öl vissa tider fast affären var öppen. Dessutom var det lika konstigt att om man ville ha något starkare så fick man gå till en speciell affär :D
Din farsa hade 100% rätt och det är fortfarande lika idiotiskt idag i Sverige.

• Gilla
Mats_R och 1 till
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Vad är det för fel på Wikipedias text?
Den ligger på wikipedia.org och då är den a priori fel enligt Magnus Filip.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Rent allmänt har väl köer nästan upphört att existera, inte ens IKEA eller Ullared har väl några speciellt långa köer längre. Allt tog ju en halvdag förr, bank,post,Domus,bolaget osv..
Nu har jag bott i Australien och USA sen 1983 men jag kommer ihåg när jag och frun var på besök i Sverige 1988 och hon klagade på de enorma köerna, vi var inte alls vana vid köer. Trodde nästan att vi hade hamnat i Östtyskland.

• Gilla
  • Haha
Maxwells demon och 2 till
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Hade en sån här på mitt rum på sent 60tal.
[bild]
Vi var sena med färgtv, alla syrrans polare hade det (detta var på 70 talet så jag var inte född). .Så när det var dags för ny TV så skruva pappsen ner kontrasten på den så den blev svartvit. Syrran började störtgråta när hon fick se den svartvita TVn. Pappa skruvade upp via fjärren lite pö om pö tills lite, lite färg syntes. Haha önskar jag varit där och fått se det.

• Gilla
  • Haha
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Nu har jag bott i Australien och USA sen 1983 men jag kommer ihåg när jag och frun var på besök i Sverige 1988 och hon klagade på de enorma köerna, vi var inte alls vana vid köer. Trodde nästan att vi hade hamnat i Östtyskland.
Det hade vi ju också nästan. Hade inte reformerna kommit på 90 talet så hade vi gått full östblock

• Gilla
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Den ligger på wikipedia.org och då är den a priori fel enligt Magnus Filip.
Magnus Filip är ett intressant dubbelnamn. Normalt sett brukar dubbelnamnet flyta bättre, Jan-Olof etc. Magnus Filip gör det inte. Bo-Bengt är också fint

L llundberg skrev:
Nu är det ju några åt sedan det var 1988. Första gången jag besökte USA 1990 blev jag chockad över tiggarna som satt vid vägkanten och erbjöd sig att jobba för lite mat och de som sov på parkbänkar. Nu ser det likadant ut här hemma. Så för att följa trådens tema; När det inte fanns tiggare i Sverige.

• Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Nu är det ju några åt sedan det var 1988. Första gången jag besökte USA 1990 blev jag chockad över tiggarna som satt vid vägkanten och erbjöd sig att jobba för lite mat och de som sov på parkbänkar. Nu ser det likadant ut här hemma. Så för att följa trådens tema; När det inte fanns tiggare i Sverige.
Enbart pga EU import.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
P pmd skrev:
Överklass? Har han en vapensköld i Riddarhuset?
Du tänker nog på adel

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Enbart pga EU import.
Inom EU förekommer ingen import. Det borde väl du ha koll på som är förespråkar mer makt till Bryssel;)

• Haha
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.