1 648 667 läst ·
14 729 svar
1649k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Din farsa hade 100% rätt och det är fortfarande lika idiotiskt idag i Sverige.L lordi skrev:
Nu har jag bott i Australien och USA sen 1983 men jag kommer ihåg när jag och frun var på besök i Sverige 1988 och hon klagade på de enorma köerna, vi var inte alls vana vid köer. Trodde nästan att vi hade hamnat i Östtyskland.V Ville_Vessla skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Vi var sena med färgtv, alla syrrans polare hade det (detta var på 70 talet så jag var inte född). .Så när det var dags för ny TV så skruva pappsen ner kontrasten på den så den blev svartvit. Syrran började störtgråta när hon fick se den svartvita TVn. Pappa skruvade upp via fjärren lite pö om pö tills lite, lite färg syntes. Haha önskar jag varit där och fått se det.L llundberg skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Det hade vi ju också nästan. Hade inte reformerna kommit på 90 talet så hade vi gått full östblockL llundberg skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Nu är det ju några åt sedan det var 1988. Första gången jag besökte USA 1990 blev jag chockad över tiggarna som satt vid vägkanten och erbjöd sig att jobba för lite mat och de som sov på parkbänkar. Nu ser det likadant ut här hemma. Så för att följa trådens tema; När det inte fanns tiggare i Sverige.L llundberg skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Enbart pga EU import.M Myckling skrev:Nu är det ju några åt sedan det var 1988. Första gången jag besökte USA 1990 blev jag chockad över tiggarna som satt vid vägkanten och erbjöd sig att jobba för lite mat och de som sov på parkbänkar. Nu ser det likadant ut här hemma. Så för att följa trådens tema; När det inte fanns tiggare i Sverige.