1 750 331 läst ·
15 782 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Det där med luftkonditionering är faktiskt väldigt intressant för här sitter MP på sina luftkonditionerade konter o ojar sig över bilismen när få saker är så energikrävande per kapita som luftkonsV Ville_Vessla skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 856 inlägg
Det lokala charkföretaget här, Nyhléns-Hugossons, har överträffat sig själva på senare år. Deras alspånsrökta falukorv har gjort mig till falukorvsälskare, annars något jag sällan åt efter jag flyttade hemifrån. Väldigt mycket godare än t ex Scans varianter, inklusive Deli, och nästan perfekt konsistens.Rkarlsson skrev:
De har många andra riktigt trevliga saker också, såsom deras bacon i samma alspån-serie, bättre än det mesta jag testat, i princip inget vatten i alls och steker pga detta på nolltid till perfekt krispighet. Vanligt standardbacon i svenska affärer brukar mer eller mindre koka färdigt pga allt vatten och saknar rätt rökighet.
Men som sagt, denna falukorv ser kanske inte speciell ut på papperet, men den slår all annan jag ätit. Rekommenderas varmt om ni skulle råka på den.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg