P
F frasen_36 skrev:
Och här i Sthlm ligger de "grannar" på varsin sida BirgerJarlsgatan.;)
Var ligger Malm? Vad är Malm?
Östermalm, Södermalm, Norrmalm. Malm
borde ligga mittemellan, men var?

V Ville_Vessla skrev:
Får hoppas att den hade datum när råden gäller, personligen har jag ingen AC men hos föräldrarna i somras var tempen klart över 30 i somras. Dom har AC, tror inte att vi sparade särskilt mycket engergi på att hålla 18 på nätterna.
Det där med luftkonditionering är faktiskt väldigt intressant för här sitter MP på sina luftkonditionerade konter o ojar sig över bilismen när få saker är så energikrävande per kapita som luftkons

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
Magnus Filip skrev:
Var ligger Malm? Vad är Malm?
Östermalm, Södermalm, Norrmalm. Malm
borde ligga mittemellan, men var?
Det kan man undra. Det blir väl närmast gamla stan som ligger mittemellan. ;)

P
F frasen_36 skrev:
Det kan man undra. Det blir väl närmast gamla stan som ligger mittemellan. ;)
Hitta Malm! Är det en hög malm nånstans? Stig Malm?

Magnus Filip skrev:
Hitta Malm! Är det en hög malm nånstans? Stig Malm?
Den gamle kämpen är död.

• Ledsen
pmd
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Östermalm förresten - det har varierat lite fram och tillbaka här - ibland har det bara hetat vasastan.. Stor skillnad!
När då?

F frasen_36 skrev:
Samma stadsdel förresten? Litet osäkert eftersom Anders inte verkar veta om han bor på östermalm eller vasastan. Det har varierat lite inläggen...Kanske svårt komma ihåg.
Anders MALMgren bor väl på en sidogata.

F
raveper raveper skrev:
Anders MALMgren bor väl på en sidogata.
Troligtvis.

MultiMan
Rkarlsson skrev:
Lunnamelle är en bra korv.
Falukorv funkar endast i nödfall som ugnsstekt med senap och sånt skit.
Har faktiskt inte ätit en enda god falukorv, I för sig bara köpt icas och scans. Men jag äter inte det själv.
Det lokala charkföretaget här, Nyhléns-Hugossons, har överträffat sig själva på senare år. Deras alspånsrökta falukorv har gjort mig till falukorvsälskare, annars något jag sällan åt efter jag flyttade hemifrån. Väldigt mycket godare än t ex Scans varianter, inklusive Deli, och nästan perfekt konsistens.
De har många andra riktigt trevliga saker också, såsom deras bacon i samma alspån-serie, bättre än det mesta jag testat, i princip inget vatten i alls och steker pga detta på nolltid till perfekt krispighet. Vanligt standardbacon i svenska affärer brukar mer eller mindre koka färdigt pga allt vatten och saknar rätt rökighet.

Men som sagt, denna falukorv ser kanske inte speciell ut på papperet, men den slår all annan jag ätit. Rekommenderas varmt om ni skulle råka på den.

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
F
K Kane skrev:
När då?
Vadå närdå?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Äkta falukorv är ju den gjord på hästarna som drev pumphjulet till falu koppargruva.
Nja, nästan rätt... Man gjorde rep av ox- och hästhudar, och då blev det en hel del kött över....

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nja, nästan rätt... Man gjorde rep av ox- och hästhudar, och då blev det en hel del kött över....
Jo jag vet. Men det låter roligare med min version, tänk dig en självdöd häst som dragit tungt lass hela livet.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo jag vet. Men det låter roligare med min version, tänk dig en självdöd häst som dragit tungt lass hela livet.
Smakar den bättre eller sämre då?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Smakar den bättre eller sämre då?
Blir nog rätt senigt kött med muskler som jobbat hårt hela livet. :)

hsd
Ger det seg korv :rofl::rofl::rofl:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.