1 749 652 läst ·
15 775 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Eller det ekonomiska läget för handeln efter corona. Gick runt i city en halvtimme och jag har aldrig sett så många tomma lokaler inom området Åhléns, NK och Hötorget.Maria T skrev:
Förr i tiden skulle jag skrivit PUB, men de finns inte kvar
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 243 inlägg
Har de blå försvunnit!? Jag har iofs. glömt när jag postade ett brev senast…
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Faktiskt inte tänkt på dem på länge de kanske har försvunnit? Har inte postat brev på så länge 
Kan nog ha försvunnit på vissa platser (jag har ju inte varit på alla platserNötegårdsgubben skrev:
Värnar dock om rätten att få klottra för hand och posta ett vykort ibland (även om appen Riktiga vykort är mkt bra).
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 243 inlägg
Ja, jag misstänkte nog att de bara försvunnit lokalt, men var alls inte säker. De hade lika gärna kunnat ha försvunnit från Stockholm 2018 utan att jag skulle ha varit jätteförvånad.
Något decennium i slutet av 1900-talet fanns det även vita postgirobrevlådor. I dem lade man sina postgirotalonger jämte en betalningsorder i ett kuvert och skickade in istället för att gå till banken och betala räkningarna.
Samma sak lär väl ha kunnat göras i vanliga lådor, men förmodligen var tjänsten så populär att det lönade sig med egna lådor med ”färdigsorterad” postgiropost.
Och apropå postgirot, världens bästa namn på en cykeltävling:
Något decennium i slutet av 1900-talet fanns det även vita postgirobrevlådor. I dem lade man sina postgirotalonger jämte en betalningsorder i ett kuvert och skickade in istället för att gå till banken och betala räkningarna.
Samma sak lär väl ha kunnat göras i vanliga lådor, men förmodligen var tjänsten så populär att det lönade sig med egna lådor med ”färdigsorterad” postgiropost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och apropå postgirot, världens bästa namn på en cykeltävling:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Bankgirot går i graven nu. Vi måste gå över till annat format inom en snar framtid. Roliga är de har ingen lösning för autogirot ännu
Ingen koppar i de mynten..Maria T skrev:
De är magnetiska .o sist jag kolla så är inte koppar magnetiskt.
En brun plåtbricka...
Allt för att slippa samla in dem när de inte ska användas längre...
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Är det inte solstorm ikväll?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag brukade också köra Win+r calc tidigare, men har nu en dedikerad knapp för kalkylatorn.AndersMalmgren skrev:
På mitt surface keyboard funkade det perfekt, på mitt MX keys öppnas kalkylatorn men fönstret blir inte aktivt så det går att skriva. Så jag måste tabba mig dit för att kunna räkna…
Vet du om det går lösa?
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Testat denna?richardtenggren skrev:
https://superuser.com/questions/142945/bash-command-to-focus-a-specific-window
Edit: den var för Linux
Jag har gjort det via Shell i tex c#, men kan vara så det inte funkar länge pga tightare säkerhet i win10