1 632 508 läst ·
14 626 svar
1633k läst
14,6k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
I början var det en bugg, men när televerket hade fått nys om det hela så försökte de styra upp det med att man inte skulle kunna använda buggen, men istället lansera buggen/funktionen som en tjänst istället, som naturligtvis började kosta då, och då var konceptet ganska snart dött.
Kommer nån ihåg scan lines och andra CRT egenheter? Om man vill uppleva dylikt igen så i microsoft terminal kan man slå på diverse retro-effekter så det ser ut som en gammal terminal.
Exempel:
Nu har det gått så länge för mig att jag inte med säkerhet kan säga om det liknar en riktig CRT, var väl i högstadiet man sist såg skärmar med grön-monokroma skärmar.
Exempel:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har det gått så länge för mig att jag inte med säkerhet kan säga om det liknar en riktig CRT, var väl i högstadiet man sist såg skärmar med grön-monokroma skärmar.
Kommer nån ihåg den tiden när det infördes lag på att skruvkorkarna på Pet-flaskor skulle sitta kvar även då flaskorna var öppna?
Hur gick det för alla dessa stackare som inte längre kunde dricka direkt ur flaskan? Bär de alltid med sig muggar/glas eller hur har de löst det?
Hur gick det för alla dessa stackare som inte längre kunde dricka direkt ur flaskan? Bär de alltid med sig muggar/glas eller hur har de löst det?
Ser korrekt ut 😊DennisCA skrev:
Kommer nån ihåg scan lines och andra CRT egenheter? Om man vill uppleva dylikt igen så i microsoft terminal kan man slå på diverse retro-effekter så det ser ut som en gammal terminal.
Exempel:
[bild]
Snart har det gått tjugofem år sedan staten sålde Tumba bruk till det amerikanska företaget Crane. Vad få idag tänker på är att det svenska tryckeriet var det äldsta sedeltryckeriet i världen som fortfarande var i drift och tryckte sedlar till en hel del länder.
Här en hundratusendinarerssedel från Kroatien tryckt av Tumba bruk.
Här en hundratusendinarerssedel från Kroatien tryckt av Tumba bruk.
Jag sliter alltid bort korken, inte minst som protest mot EU 😀L lat skrev:
Allt vad man kan göra i protest mot unionen är lovvärt men har nog liten effekt. De nya korkarna som fungerar som ett gångjärn är acceptabla och stör inte nämnvärt men de tidigaste fastsittande var oanvändbara och dessa slet jag konsekvent bort. Exemplet med korkarna är ett utmärkt exempel på Eu:s korkade och ogenomtänkta symbolpolitik , det är knappast i Europa som de stora problemen med plastnedskräpning finns utan i u-länderna. Här har vi ett fungerande retursystem även om det kan bli bättre.M Mats_R skrev:
Hade det inte varit så jäkla dyrt med porto borde samtliga som - likt mig - ogillar de fasta korkarna, posta dem en och en till EU.s ”kontor” i Bryssel!B Bitterhetsakademin skrev:Allt vad man kan göra i protest mot unionen är lovvärt men har nog liten effekt. De nya korkarna som fungerar som ett gångjärn är acceptabla och stör inte nämnvärt men de tidigaste fastsittande var oanvändbara och dessa slet jag konsekvent bort. Exemplet med korkarna är ett utmärkt exempel på Eu:s korkade och ogenomtänkta symbolpolitik , det är knappast i Europa som de stora problemen med plastnedskräpning finns utan i u-länderna. Här har vi ett fungerande retursystem även om det kan bli bättre.
Mvh
Annars kan du klistra på ett "Nej till Eu-märke" eller ett använt frimärke eller "mottagaren betalar portot".😆. Det behövs lite civil olydnad mot förmynderiet. Som jag ser det är vi inte längre herrar i eget hus utan undergivna centralmakten i Bryssel. De flesta andra länder tar lätt på eu-direktiven medan Sverige alltid ska vara bror duktig. Ungern för att ta ett exempel sätter sitt folk och sina intressen först.S Stefan.o skrev: