2 364 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Såhär blev köket till sist
Sida 1 av 2
Jag är nu nästan klar med mitt nya kök. Lister skall monteras upp och diverse hyllor skall till men annars är det klart.
Såhär var utgångsläget:

Detta var vad jag ville åstadkomma:


Och såhär blev det:






Alla stommar och luckor är Ikeas.
Såhär var utgångsläget:

Detta var vad jag ville åstadkomma:

Och såhär blev det:






Alla stommar och luckor är Ikeas.
Tjusigt!!!
Fantastisk uppryckning från 70-tals bastukänsla till blankt och ljust: ;D
Vita kök är snyggt. Gillar också dina kromade detaljer. Snyggt till det blanka vita.
Du kan vara jättenöjd tycker jag.
/pinebar
Fantastisk uppryckning från 70-tals bastukänsla till blankt och ljust: ;D
Vita kök är snyggt. Gillar också dina kromade detaljer. Snyggt till det blanka vita.
Du kan vara jättenöjd tycker jag.
/pinebar
Vad är det för fläkt?
Vi skall sätta upp en 90fläkt som liknar eran.
Sen tycker jag att det hade varit ännu snyggare med rostfria vitvaror. Det ser lite konstigt ut med en fläkt i rostfritt och en spis i vitt. Men det är ju min personliga smak.
Vi skall sätta upp en 90fläkt som liknar eran.
Sen tycker jag att det hade varit ännu snyggare med rostfria vitvaror. Det ser lite konstigt ut med en fläkt i rostfritt och en spis i vitt. Men det är ju min personliga smak.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Är det inte den gamla spisen och diskmaskinen som står kvar? Jag tycker att de funkar. Troligen hade en rostfri spis och en inbyggd diskmaskin varit ännu snyggare, men denna lösning fungerar också alldeles utmärkt.
/pinebar
/pinebar
Fläkten är en Futurum Opal http://www.futurum.se/faber-se/se/homePage/Produkter/Konsument-ny/Designkupor/OpalParkaKungen skrev:
Jo det stämmer, det var ganska nya grejor så jag kommer nog byta efter hand.pinebar skrev:
Snyggt! Men varför inte byta ut vitvaror till rostfria. Ser ut som en snikrenovering när man behåller gamla vita vitvaror. Annars var det snyggt! IKEA? Lite mörka bilder dock och rörigt som synden... Hehe
Rörigt som synden? Fniss...då har ni inte sett vårt kök.
Men faktiskt, Kave, jag tycker att det är välgörande att du inte visar köket tokstädat. Det visar ju mer hur köket kommer att se ut i vardagslag.
Jag tycker ofta att de här släta svartvita köken som är trendiga och som många tydligen bygger nu kan se väldigt kala och sterila ut på de vanliga efter-bilderna. (Det är inte menat som kritik, smaken är olika och ni andra rår inte för att jag är trendefterbliven.) Men här tycker jag att det släta och rena framstår som en välgörande kontrast till vardagsröran.
Men faktiskt, Kave, jag tycker att det är välgörande att du inte visar köket tokstädat. Det visar ju mer hur köket kommer att se ut i vardagslag.
Jag tycker ofta att de här släta svartvita köken som är trendiga och som många tydligen bygger nu kan se väldigt kala och sterila ut på de vanliga efter-bilderna. (Det är inte menat som kritik, smaken är olika och ni andra rår inte för att jag är trendefterbliven.) Men här tycker jag att det släta och rena framstår som en välgörande kontrast till vardagsröran.

