Kör med en tigersåg och låt spånet ramla ner. Det är inte mycket att ha iaf. ;)
 
Ett alternativ skulle vara att borra hål ovanför där du ska såga. I hålen trycker du in fogskum som håller spånet på plats. Kanske värt ett försök. :-/
 
Om du ska använda fogskum så får du se till att inte ta för mkt... det är rejäla krafter när det "skummar"!
Hellre många små hål och små duttar fogskum!
 
Såga ett spår i ytterväggen och tryck in en plåt eller plywoodskiva som håller emot spånet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.