Där jag har lyckats snudda en gång är på foten på stövlarna, vet inte ens när det hände men det syns. Får jag gissa så var det vid kvistning.
Kör aldrig utan byxorna och stövlar (Stihl), har tagit det som vana. Är speciellt viktigt om du är ensam i skogen.
Kör aldrig utan byxorna och stövlar (Stihl), har tagit det som vana. Är speciellt viktigt om du är ensam i skogen.
Jag använder
Sågskyddsbyxa Oregon Stretch Waipoua III Röd och Sågjacka Waipoua III Röd/Gul, båda för en tusenlapp styck ungefär.
Väldigt bra komfort på mig och genomtänkta med rätt fickor etc.
Sågskyddsbyxa Oregon Stretch Waipoua III Röd och Sågjacka Waipoua III Röd/Gul, båda för en tusenlapp styck ungefär.
Väldigt bra komfort på mig och genomtänkta med rätt fickor etc.
Jag är hemma på gården och håller på men det är ju inte säkert att det alltid kommer vara såA AndersS skrev:
Du sågar så väldigt lite, så jag hade bara gått på pris utifrån "Blir väl bara ett eller två träd om året till ved men ändå" och istället lagt de extra pengarna på sågskydd för fötterna.nino skrev:
Du kan glömma ergonomiskt anpassade och hur varma de blir, du kommer inte att ha nytta av det i praktiken.
Kapa upp 2-3 träd är en någon/några timmars arbete och då har jag även tagit hand om kvistarna.
Stihl 029 är en stark o bra såg. Lite tung. Men om du bara sågar 1-2 träd om året så är det väl inte så farligt om den väger lite.nino skrev:
Fast å andra sidan den är alldeles för tung. Köp en ny lättare och ge mig din gamla stihl 029
Undra om du har en lika? Hittade en tråd på ett annat forum där någon frågade om en 029N Niq skrev:
Man vet ju aldrig, kan bli mer eller mindre också.A AndersS skrev:Du sågar så väldigt lite, så jag hade bara gått på pris utifrån "Blir väl bara ett eller två träd om året till ved men ändå" och istället lagt de extra pengarna på sågskydd för fötterna.
Du kan glömma ergonomiskt anpassade och hur varma de blir, du kommer inte att ha nytta av det i praktiken.
Kapa upp 2-3 träd är en någon/några timmars arbete och då har jag även tagit hand om kvistarna.
Just nu lutar det åt skor Husqvarna functional 24 från Bygghemma eller partner från Clas Ohlson
Byxor får bli Husqvarna Classic
Om ingen har några tips på ställen med rea
Kapar veden hängande i gripen hemma så jag tycker att gör skillnad där också , ståN Niq skrev:
böjd i vältan och kapa försöker jag undvika när traktorn med kranen finns.
Ok har ingen kärra med kran men det låter ju smidigt. Själv tycker jag inte det gör någon större skillnad när man står på samma ställe o kapar. Det får ju förstås inte vara alldeles för tungt. Däremot så släpar jag ogärna omkring på en tung såg när jag går i skogen. Men alla är vi olika.galento skrev: