Vill köpa ngn stativ till min bosch pcm8 har tittat på kellen och classeohlssons
kellen lättare 16kg max 250cm och classes 290, 22kg ngn som har erfarenheter??
Pris ;1290 kellen mot classe 900spänn, ngt annat som rekoomederas?

Har classes, hade lite flyt o köpte mitt när de sålde för 599:-, funkar helt ok till min dw707.
Har lånat dewalts original tidigare, lättare men inte mkt bättre.

borstarmicke skrev:
Har classes, hade lite flyt o köpte mitt när de sålde för 599:-, funkar helt ok till min dw707.
Har lånat dewalts original tidigare, lättare men inte mkt bättre.
Kan bara hålla med - jag gjorde precis samma sak. Tycker också att stativet är helt ok, speciellt för de pengarna. Vikten är förstås en stor nackdel om man behöver släpa runt på stativet dagarna i ända (hade jag behövt det hade jag absolut valt ett annat stativ), men när det väl står på plats inbillar jag mig att den bidrar lite till stabiliteten.

Jag har en GCM8, och det var ett rent "plug & play" montage. Inga modifieringar eller annat strul. Hur det är med PCM8 vet jag inte säkert, men någonstans långt bak i skallen ringer en liten klocka som säger att fästena inte sitter "i linje" på den sågen. Jag är långt ifrån säker på detta, men kolla upp det om du avser att köpa Classe-stativet då det kräver det (iofs inget ovanligt, och det är ett problem som går att lösa).

Jag har lånat ett Kellen-stativ till min Makita LS1040. Fästhålen på sågen sitter inte linjerat men fästena på bänken går att vinkla något. Minns att det var något krångel med en av bultarna, tror att den var lite för kort (fast det gäller ju min Makita).
Stativet är stadigt. Det som skulle kunnat vara bättre är bredare rullar på de utdragbara sidostöden. Nu blir det lätt att brädan åker av om man har lite bråttom.
Jag skulle inte köpa ett Kellen att ha som portabelt stativ, det är lite för tungt. Däremot funkar det finfint för den som vill ha ett sågstativ som går att vika ihop när det inte används.

vad tror ni om ländgden på bänk då? har det ngn praktisk betydelse, Tänkte sätta min Bosch PCM8 på en platta, pga av de "sneda" fästpunkterna som den har?!:):):)

tror inte du behöver sätta den på en platta, går att snedställa snabbfästena som sagts ovan... beror iofs på hur sneda fästpunkterna är...

Har kombinationen PCM8S och CO stativ. Funkar klanderfritt för mig. Lite tungt som nån påpeka. Man måste dock göra en adapterskriva, det gick inte att snedställa snabbfästena tillräckligt mycket. Jag gjorde min adapterplatta i plåt och det funka hur fint som helst.

Råkar veta att k-rauta kommer att köra en drive med gcm8s i veckan. Dom kommer att skicka med bordet som heter bosch 2000 eller nåt liknande. enligt dom själva är det värt 1995:-. Har nån provat detta bord?

Jula har en kampanje nå. Der har de et sagbord til 995. jeg har det samme, bare en annen farge (artikel nr: 029-025). Dette er et meget solid stativ til prisen. Inkludert er også en skruvtinge som kan være grei. Det har også uttak med 3 kontakter. Anbefales!!

http://www.jula.se/EsaImages/campaign/pdf/kampanj.pdf

Trilla skrev:
Råkar veta att k-rauta kommer att köra en drive med gcm8s i veckan. Dom kommer att skicka med bordet som heter bosch 2000 eller nåt liknande. enligt dom själva är det värt 1995:-. Har nån provat detta bord?
GTA3700?
Om ja så är vi en drös som äger sånna, och har inte läst att nån är missnöjd med det, mer än ev. priset då. :)

Näe det hetta nog gta2000

Finns inge sånt.. :) eller?

Jag har googlat och sökt nu... men hittar inget. Jag fingrade på ett sådant idag. det stod bosch på det och kostade 1995:- .Gta 3700 kostade 2995.- och fanns bredvid. Jädrigt skumt, har för mej att dom kallade det 2000nånting....

Trilla skrev:
Pris?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.