Ska Såga till täcksidor till vår Köksö. Vår Köksö är fristående med 3st 60 skåp fram och 2st 30 skåp I vardera hörn på bakkant. Det blir således utrymme för barstolar mellan 30 skåpen.
Det ska sitta täcksidor på sidan av ön, 1st 60 och en 37. Samt på baksidan av 60 skåpen.

På sidorna av ön behöver vi såga av täcksidorna pga av att djupet på täcksidorna blir fel.
Ca 7mm på varje täcksida. Dessa snitt kommer synas då de är vertikala.

Till problemet. Jag blir inte helt nöjd med snittet trots Festool sänksåg med skena och en ny klinga W48 för laminat/trä.
Har förvisso sågat ut en häll ur en laminatskiva innan jag började sågs täcksida.
Jag har provat sågs utan och med tejp. Samt sågat sakta. Snitten blir helt okej men inte perfekt och när två sågade sidor ska mötas syns det om det inte är perfekt.

Är jag petig eller ska det gå att få frasfritt?

• Närbild på ett sågat snitt i en vit laminattäcksida som inte är helt frasfri.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett sågat snitt i vit laminatskiva ovanpå brun kartong.
    Skapa konto
  • Vit täcksida till köksö med en vertikal såglinje, avsedd att sågas till för en passform inom ett byggprojekt.
    Skapa konto

Bästa svaret

Hur djupt har du ställt klingan? Typ 1 mm och spåra baklänges först brukar bara ett bra tips.

• Gilla
NorraS och 3 till
  • Laddar…
Det fungerade suveränt bra, tack för tipset.

• Gilla
Allman och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.