11 252 läst ·
20 svar
11k läst
20 svar
Såga rund skiva med precision
Har du tänkt på att flytta ämnet i stället för verktyget? Montera en sticksåg eller handöverfräs uppochner på undersidan av ett bord. Ett hål i centrum på ämnet, skruva fast det, och kapa genom att föra ämnet mot verktyget.
Vad är det för tolerans ni snackar om 1mm eller 0,5mm?
Rundmatningsbord och en gammal manuell fräs funkar bra oxå, blir garanterat runt. Kan inte tänka mig att en mekanisk verkstad tar så vansinnigt mycket betalt för det.
Annars kan någon kan vattenskära ut det, så får du fräsa 4mm spåret med handöverfräs i efterhand.
Annars kan någon kan vattenskära ut det, så får du fräsa 4mm spåret med handöverfräs i efterhand.
Det är inte lätt att veta, eftersom vi varken vet hur stora ämnena är eller hur mycket spill det blev med CNC-metoden. Å andra sidan spelar det ingen roll, eftersom hela utgångspunkten för frågan var att det INTE skulle köras i CNC.MathiasFr skrev:
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 577 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 577 inlägg
Jo fast anledningen att inte köra cnc var ju kostnaden. Om spillet är dyrt kan det ju spela roll.
Jag utgick från att den nämnda dyra cnc metoden utgick från relativt stora skivor av plast och därmed kan man undvika en hel del spill.
Återstår att invänta trådskaparen som sitter inne med informationen
Jag utgick från att den nämnda dyra cnc metoden utgick från relativt stora skivor av plast och därmed kan man undvika en hel del spill.
Återstår att invänta trådskaparen som sitter inne med informationen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden